دشمن در مدیریت فتنه اخیر بیشترین طراحی را در «فضای مجازی» انجام داد/ سیاست شورای عالی فضای مجازی باید بومی‌سازی این فضا باشد
دشمن در مدیریت فتنه اخیر بیشترین طراحی را در «فضای مجازی» انجام داد/ سیاست شورای عالی فضای مجازی باید بومی‌سازی این فضا باشد
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دشمن در مدیریت فتنه اخیر بیشترین طراحی را در «فضای مجازی» انجام داد، گفت: اتاق فرمان آشوب‌های اخیر در خارج از کشور و توسط آمریکا، استعمار پیر، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها و از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه فتنه‌ها از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته است، اظهار کرد: ‌در هرزمانی گروهی منافق وجود دارند که با سم‌پاشی و سخن‌پراکنی روح وحدت را از بین می‌برند و به دنبال پاشیدن تخم شک و تردید در جامعه هستند.

 

جهاد مخلصانه می‌تواند ما را از فتنه‌ها عبور دهد

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه جهاد مخلصانه و هوشیاری نسبت به دشمنان می‌تواند ما را از فتنه‌ها عبور دهد، افزود: باید این آگاهی نسبت به توطئه‌های دشمن وجود داشته باشد، چون دشمن همیشه به دنبال فرصت و رخنه است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد:‌ یک مسئله در کشور اتفاق می‌افتد و گروهی از مشتریان مؤسسات مالی و اعتباری مسائلی را مطرح می‌کنند، اما چنان برنامه‌ریزی‌ای دشمن می‌کند که از این مطالبه سوءاستفاده کند.

 

اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور زمینه خارجی داشت

وی در ادامه راه‌حل مشکلات کشور را مدیریت متدین، انقلابی و جهادی عنوان کرد و افزود:‌ قطعاً اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور زمینه خارجی داشت، همچنان که رئیس‌جمهور آمریکا در یک ساعت سه بار حمایت خود را از اغتشاشگران اعلام می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: دشمن نقشه‌های شومی برای ملت ایران طراحی کرده است که به تعبیر امام علی علیه‌السلام باید بیدار و هوشیار باشیم.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: اگر در این موضوعات دشمن را شناختیم، جامعه به هم نمی‌ریزد و شک و تردید در راهی که انتخاب کرده به وجود نمی‌آید.

 

«فضای مجازی» ابزار دشمن در فتنه اخیر بود

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه به ابزارهای دشمن در فتنه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که دشمن از او در فتنه اخیر استفاده کرد، «فضای مجازی» بود.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر اعلام کردند که فضای مجازی باید سالم‌سازی شود و این کار از مأموریت‌های اصلی شورای عالی فضای مجازی است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: فضای مجازی یکی از ابزارهای اصلی دشمن برای سلطه است، بنابراین باید جلوی این سلطه را گرفت.

 

دشمن در مدیریت فتنه اخیر بیشترین طراحی را در فضای مجازی انجام داد

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه دشمن در مدیریت فتنه اخیر بیشترین طراحی را در فضای مجازی انجام داد، عنوان کرد‌: دشمن همان توقعی را که از وحشی‌های داعشی در سوریه داشت، همین انتظار را در اغتشاشات اخیر از داعشی های وطنی داشت.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: اتاق فرمان آشوب‌های اخیر در خارج از کشور و توسط آمریکا، استعمار پیر، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها و از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شد.

 

فضای مجازی در سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی باید بومی‌سازی شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فضای مجازی در سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی باید بومی‌سازی شود، خاطرنشان کرد:‌ باید استعداد ایرانی را در فضای مجازی به کار بگیریم تا دشمن نتواند جامعه ما را به هر سمتی که خواست سوق دهد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار کرد: یکی دیگر از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی در درون کشور است و این ابزار کسانی هستند که غرب‌گرا هستند و حتی برخی سایت‌ها و مطبوعات ما به پایگاه دشمن تبدیل شده‌اند؛ مطبوعاتی که با پول ملت چاپ می‌شوند، در روز ۹ دی که باید این حماسه مردمی را منعکس کنند، کوچک‌ترین اشاره به آن نمی‌کنند.

 

فریب‌خوردگان داخلی در لحظه‌های حساس مردم را تنها می‌گذارند

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مردم باید این فریب‌خوردگان داخلی را بشناسند، بیان داشت: این فریب‌خوردگان در لحظه‌های حساس مردم را تنها می‌گذارند و به دنبال این هستند که نقشه دشمن اجرایی شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ادامه داد: هنجارشکنی‌های که اخیراً در کشور شاهد آن بودیم هیچ ارتباطی به معیشت و اقتصاد نداشت، چون کسی که مطالبه دارد هیچ‌گاه مساجد و حوزه‌های علمیه را آتش نمی‌زند و به اعتقادات مردم و به پرچم مقدس جمهوری اسلامی هتک حرمت نمی‌کند.

 

وی تصریح کرد: کسانی که به ارزش‌ها و شعائر دینی هتک حرمت می‌کنند، خواسته توده‌های مردم درصحنه است که در ملأعام حکم محارب را برای آن‌ها اجرا کنند.

 

پشت پرده فتنه اخیر یک مثلث غربی، عبری و عربی با مشاوره انگلیسی‌ها بود

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه پشت پرده فتنه اخیر یک مثلث غربی، عبری و عربی با مشاوره انگلیسی‌ها بود، تصریح کرد: در کشوری که شعائر الهی تعظیم می‌شود و میلیون‌ها انسان هرساله به زیارت ابی‌عبدالله علیه‌السلام می‌روند و خیل عظیم جوانان را در شب‌های قدر انسان مشاهده می‌کند، دشمن نمی‌تواند نقشه‌های شوم خودش را اجرایی کند.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: امروز حضور مردم در حمایت از اسلام، فرق سر دنیای استکبار را شکافته است و این آرزو را که دشمن بخواهد بر این کشور مسلط شود، باید با خودش به گور ببرد.

انتهای پیام/