بیش از ۹۹ درصد مردم سرخس باسواد هستند
بیش از ۹۹ درصد مردم سرخس باسواد هستند
مدیر آموزش‌وپرورش سرخس گفت: جامعه هدف نهضت سوادآموزی رده سنی 10 تا 49 سال است که در این رده سنی آمار بی‌سوادی در شهرستان سرخس به کمتر از یک درصد رسیده است.

عباس دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) و هفته سوادآموزی اظهار کرد: امسال سهمیه شهرستان سرخس در دوره سوادآموزی ۱۷۰ نفر بود که ما توانستیم ۳۵۰ نفر جذب سوادآموز داشته باشیم.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس افزود: در دوره تحکیم که معادل چهارم ابتدایی است، تاکنون ۴۰۰ نفر جذب داشتیم که همه آن‌ها اکنون باسواد شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: در دوره انتقال نیز که معادل پنجم ابتدایی است، ۳۸۰ نفر جذب سوادآموز داشتیم که در حال سوادآموزی هستند.

 

دادمحمدی با تأکید بر اینکه دو مرکز یادگیری در شهرستان کار سوادآموزی را بر عهده دارند، اظهار داشت: در این مراکز که رسالت اصلی آن‌ها سوادآموزی است، سوادآموزان علاوه بر سوادآموزی به فعالیت‌های هنری و توانمندسازی در عرصه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای نیز مشغول هستند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با تأکید بر اینکه سرخس جزو سه شهرستان اول در ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان است، بیان کرد: جامعه هدف نهضت سوادآموزی رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در این رده سنی آمار بی‌سوادی در شهرستان سرخس به کمتر از یک درصد رسیده است.

 

وی نهضت سوادآموزی را میراث گران‌بها و ارزشمند امام راحل (ره) دانست و خاطرنشان کرد: به‌فرمان حضرت امام در هفتم دی‌ماه سال ۵۸، نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور تشکیل شد و این نهضت در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی تأثیر بسزایی در باسواد کردن افراد جامعه داشته و این در حالی است که در زمان رژیم ستم‌شاهی بیش از ۵۰ درصد مردم بی‌سواد بودند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس بابیان اینکه امروز بالای ۹۷ درصد افراد جامعه ما باسواد هستند، عنوان کرد: رسالت اصلی نهضت سوادآموزی ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه اسلامی است که این امر امروز محقق شده است.

 

دادمحمدی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ نفر آموزش‌دهنده در نهضت سوادآموزی شهرستان سرخس مشغول فعالیت هستند که در دو نوبت برای آن‌ها آزمون توانمندسازی توسط جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جذب اولیای بی‌سواد که وابسته به آموزش‌وپرورش هستند نیز به ۱۰۰ درصد رسیدیم.

انتهای پیام/