دستگاه قضایی هیچ تعارفی با افراد سودجو و متخلف ندارد/ دغدغه ۸۰ درصد از مالباختگان پست‌بانک گنبدلی برطرف شده است/ ۷۴ درصد ابلاغات دادگستری سرخس به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود
دستگاه قضایی هیچ تعارفی با افراد سودجو و متخلف ندارد/ دغدغه ۸۰ درصد از مالباختگان پست‌بانک گنبدلی برطرف شده است/ ۷۴ درصد ابلاغات دادگستری سرخس به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود
آیین معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس عصر امروز (چهارشنبه) با حضور معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در محل سالن همایش دادگستری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، آیین معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس عصر امروز (چهارشنبه) با حضور معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در محل سالن همایش دادگستری این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد فروتنی، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستان سرخس یکی از شهرستان‌های خوب استان به جهت ظرفیت‌های اقتصادی و مرزی بودن و یکی از قطب‌های صنعتی، کشاورزی و گمرکی استان است.

 

وی افزود: با وجود این ظرفیت‌ها ضروری است که خدمات بیشتری به مردم شهرستان به‌خصوص در مجموعه قضایی و دادگستری داشته باشیم.

 

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین اقدامات قضات عدالت‌خواهی، واقعیت بینی و نظارت بر امور عام است، تصریح کرد: امروز دادگستری شهرستان سرخس با نیروهای توانمند هم در دادسرا و هم در دادگاه باید بتواند خدمات ارزشمندی به مردم این شهرستان ارائه دهد.

 

حجت‌الاسلام فروتنی بابیان اینکه دستگاه قضایی هیچ تعارفی با افراد سودجو و متخلف ندارد، عنوان کرد: اگر تخلفی مشاهده شود ولو اینکه این تخلف در خود دستگاه قضایی باشد، قاطعانه با آن برخورد می‌کنیم.

 

وی پیام دستگاه قضایی را عدالت‌خواهی و واقعیت بینی همراه با حقیقت و برخورد با افراد متخلف در همه ابعاد دانست و اظهار داشت: دادستان شهرستان سرخس با تعامل با سایر نیروهای نظامی و انتظامی، با افرادی که به دنبال سلب احساس امنیت از مردم هستند، قاطعانه برخورد کند.

 

حسین سنجرانی، فرماندار سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه رسیدگی به پرونده‌ها در دو ماه گذشته در دادگستری شهرستان سرخس با همکاری شورای تامین شتاب بیشتری گرفته است، اظهار کرد: با تدابیری که اتخاذ شده پرونده‌های اراذل‌واوباش و سارقینی که به تکرار مرتکب جرم می‌شوند، در حال ساماندهی است.

 

وی افزود: اختلافات جزئی ناشی از مراتعی که وجود دارد و اختلافات قومی و قبیله‌ای در شهرستان با یک کار کارشناسی در شورای تامین و ایجاد شرایط بسیار مناسب و طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در آینده نزدیک برطرف می‌شود و شاهد کاهش این نارسایی‌ها خواهیم بود.

 

فرماندار سرخس تصریح کرد: در هفته‌های گذشته به همراه شورای تامین بازدیدی از مناطق کوهستانی و قشلاق داشتیم و اقدامات خوبی توسط منابع طبیعی و محیط زیست برای پیشگیری از وقوع اتفاقات احتمالی در این مناطق صورت گرفته است.

 

سنجرانی با اشاره به پیگیری پرونده اختلاس پست‌بانک گنبدلی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته با برگزاری جلسات متعددی که داشتیم و همکاری خوب سرپرست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، دغدغه ۸۰ درصد از مالباختگانی که حدود دو سال به دنبال طلبشان بودند محقق شد.

 

در ادامه محسن خاکشور، سرپرست دادگستری شهرستان سرخس با ارائه گزارشی از زمان حضورش در دادگستری این شهرستان اظهار کرد: ۱۱۲ پرونده از موجودی حوزه قضایی در این مدت کاهش داشتیم و پرونده‌های شعبه اول دادگاه نیز از ۳۰۵ پرونده به ۱۶۷ پرونده کاهش یافته است.

 

وی افزود: در این مدت همچنین واحد مشاوره را راه‌اندازی کردیم تا از ورود پرونده‌های غیرضروری به دادگستری شهرستان جلوگیری شود.

 

سرپرست دادگستری شهرستان سرخس تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در دادگستری شهرستان رفت‌وآمد افراد سودجو بود که با تدابیر مجموعه رفت‌وآمد این افراد را قطع کردیم.

 

خاکشور با اشاره به اینکه ابلاغات الکترونیکی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: شهرستان سرخس در حوزه ابلاغات الکترونیکی جزو حوزه‌های برتر استان بوده و هم‌اکنون ۷۴ درصد ابلاغات دادگستری شهرستان به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

 

سرپرست دادگستری شهرستان سرخس اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ هزار پرونده از بایگانی راکد کار مقدماتی و پالایش آن انجام شده و آماده ارسال به استان است.

 

به گزارش نسیم سرخس، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام محمد نجف زاده به‌عنوان رئیس دادگستری و حمید علیزاده به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس معارفه شدند.

انتهای پیام/