حضور در موکب‌ها و خدمت‌ به زائران حسینی یک کار ارزشمند فرهنگی است
حضور در موکب‌ها و خدمت‌ به زائران حسینی یک کار ارزشمند فرهنگی است
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه حضور در موکب‌ها و خدمت‌رسانی به زائران حسینی یک کار قلبی، فرهنگی و اعتقادی است، گفت: خدمت به زائران ابی‌عبدالله علیه‌السلام تاجی است که انسان می‌تواند به آن افتخار کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ ظهر امروز (جمعه) در جمع خادمان موکب میقات الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه خدمت به زائران حسینی توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، اظهار کرد: در این برهه که عده‌ای به دلیل پوچ‌گرایی خودکشی می‌کنند و دشمن به اعتقادات ما شبانه‌روز هجوم می‌کند، تنها کشتی که بشر را می‌تواند نجات دهد، کشتی نجات ابی‌عبدالله علیه‌السلام است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: دستگاه امام حسین علیه‌السلام تحول درونی ایجاد می‌کند، بنابراین تشویق به زیارت ابی‌عبدالله علیه‌السلام نه‌تنها یک کار عاطفی بوده، بلکه یک کار اساسی، مبنایی و اعتقادی است.

 

وی بابیان اینکه حضور در موکب‌ها و خدمت‌رسانی به زائران حسینی یک کار ارزشمند قلبی، فرهنگی و اعتقادی است، تصریح کرد: زائران امام حسین علیه‌السلام میهمان خان کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند و اگر جایگاه زائر ابی‌عبدالله علیه‌السلام را بدانیم از عشق جان می‌دهیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه زیارت ابی‌عبدالله علیه‌السلام بدون رنج ممکن نیست، اظهار داشت: کجای عالم سراغ داریم که از قریب به ۳۰ میلیون زائر حسینی حداقل به مدت ۱۰ روز پذیرایی کنند؟ این دستگاه امام حسین علیه‌السلام است که معجزه می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه چراغ هدایت بشریت وجود نازنین امام حسین علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: خدمت به زائران ابی‌عبدالله علیه‌السلام تاجی است که انسان می‌تواند به آن افتخار کند.

 

وی در پایان خطاب به خادمان موکب میقات الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس عنوان کرد: زائر امام حسین علیه‌السلام جایگاه ویژه‌ای دارد و کسانی که قصد خدمت‌رسانی به زائران حسینی را دارند نباید خدای‌نکرده کاری کنند که زائری رنجیده‌خاطر شود.

انتهای پیام/