راه‌اندازی «گشت‌های امنیتی محله محور بسیج» در سرخس مطالبه مردمی است/ دادستانی قاطعانه از گشت‌های امنیتی بسیج حمایت می‌کند
راه‌اندازی «گشت‌های امنیتی محله محور بسیج» در سرخس مطالبه مردمی است/ دادستانی قاطعانه از گشت‌های امنیتی بسیج حمایت می‌کند
دادستان عمومی و انقلاب سرخس بابیان اینکه راه‌اندازی «گشت‌های امنیتی محله محور بسیج» در سرخس مطالبه مردمی است، گفت: گشت‌های امنیتی محله محور بسیج در راستای پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی و انتظامی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حمید علیزاده شب گذشته در نشست توجیهی «گشت‌های امنیتی محله محور بسیج» که با حضور جمعی از معتمدین شهرستان، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در سپاه سرخس برگزار شد، با تأکید بر اینکه بسیجیان ما برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه از جانشان گذشته‌اند، اظهار کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف ایثارگری می‌کند و هر جا کشور دچار تلاطم می‌شود این بسیج و بسیجیان هستند که در خط مقدم قرار می‌گیرند.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بابیان اینکه راه‌اندازی «گشت‌های امنیتی محله محور بسیج» در سرخس مطالبه مردمی است، افزود: گشت‌های امنیتی محله محور بسیج به پیشبرد اهداف دستگاه قضا و حفظ امنیت در جامعه به نیروهای انتظامی کمک می‌کند.

 

وی تصریح کرد: گشت‌های امنیتی محله محور بسیج به‌نوعی اجرای فریضه فراموش شده امربه‌معروف و نهی از منکر است، به همین منظور دادستانی هرگونه حمایت قضایی لازم را از بسیجیان شرکت‌کننده در این طرح خواهد داشت.

 

علیزاده بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر مراتبی دارد و امربه‌معروف و ناهی از منکر باید کار خوب را از بد تشخیص داده و چهره مثبتی در جامعه داشته باشد.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس خاطرنشان کرد: بسیجیان ما مقتدایشان امام علی علیه‌السلام است، بنابراین همچون مقتدایشان باید جاذبه در حد اعلی و دافعه در حد ضرورت داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه اخلاق‌مداری در امربه‌معروف و نهی از منکر مهم است، تصریح کرد: افرادی که بانی امربه‌معروف و نهی از منکر هستند باید به‌عنوان یک طبیب و دوست، دست فردی که اشتباه کرده را بگیرند و رفتاری دلسوزانه با وی داشته باشند.

 

علیزاده بابیان اینکه هدف از امربه‌معروف و نهی از منکر باید اصلاح فرد باشد، اظهار کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید اشتباه افراد را با فضل و برخورد خوب اصلاح کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بابیان اینکه مردم شریف شهرستان بایستی در بحث گزارش‌ها و امربه‌معروف و نهی از منکر به دستگاه قضایی کمک کنند، افزود: گشت‌های امنیتی محله محور بسیج در راستای پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی و انتظامی کمک شایانی خواهد کرد.

 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات دادستانی در شهرستان اظهار داشت: طرح قاضی مدرسه در سرخس پایه‌گذاری شده است و از آموزش‌وپرورش انتظار همکاری در اجرای این طرح را داریم.

 

علیزاده عنوان کرد: یکی دیگر از رویکردهای دادستانی در شهرستان بحث حرفه‌آموزی به زندانیان مواد مخدر است که این اطمینان برای دستگاه قضایی به وجود بیاید که زندانی پس از آزادی در شغلی مشغول فعالیت شود، بنابراین اجرای این طرح قطعاً در پیشگیری از وقوع جرائم دیگر مؤثر خواهد بود.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه تا زمانی که مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم حل نشود، نمی‌توانیم به نحو احسن با مجرمان برخورد کنیم خاطرنشان کرد: دادستانی شهرستان سرخس از هرگونه حرکت اقتصادی که نفعش به مردم شهرستان برسد حمایت می‌کند.

انتهای پیام/