حدود ۲۰ نفر از محکومان درجه اول زندان سرخس به مشهد منتقل شدند
حدود ۲۰ نفر از محکومان درجه اول زندان سرخس به مشهد منتقل شدند
دادستان عمومی و انقلاب سرخس گفت: حدود 20 نفر از محکومان درجه اول و حرفه‌ای زندان سرخس که سوابق متعددی در بحث نزاع و سرقت احشام داشتند و امنیت عمومی و اقتصادی جامعه را برهم زده بودند، برای تأدیب و اجرای مابقی مجازات به زندان مشهد منتقل شدند.

حمید علیزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، حدود ۲۰ نفر از محکومان حرفه‌ای و درجه اول زندان سرخس به زندان مشهد منتقل شدند.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس تصریح کرد: این محکومان که سوابق متعددی در بحث نزاع و سرقت احشام داشتند و امنیت عمومی و اقتصادی جامعه را برهم زده و دارای تخلفات متعدد داخلی در محیط زندان بودند، برای تأدیب و اجرای مابقی مجازات به زندان مشهد منتقل شدند.

 

وی با تأکید بر اینکه مجازات محکومان برای اصلاح رفتار آن‌ها است، بیان کرد: وقتی فردی ۱۳ فقره سابقه دارد و به زندان می‌افتد و حکم حبس برای او جاری می‌شود، اگر رفتارش اصلاح نشود، با توجه به اختیارات قانونی مجازات سنگین‌تری برای او در نظر گرفته می‌شود.

 

علیزاده درباره اشتغال زندانیان عنوان کرد: برنامه داریم که محکومان مواد مخدر را تا زمانی که مهارت و حرفه‌ای در محیط زندان نیاموزند و این اطمینان را هم نداشته باشیم که در خارج زندان این محکومان امکان اشتغال به کار داشته باشند، برای حرفه‌آموزی به اردوگاه چناران منتقل کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس اظهار داشت: در مرحله اول حدود ۲۰ نفر از نزاع گرها و سارقان حرفه‌ای به زندان مشهد منتقل شدند و در مرحله بعدی محکومان مواد مخدر که اشتغالی ندارند و به دنبال حرفه‌آموزی هم نیستند، برای حرفه‌آموزی و در جهت پیشگیری از وقوع سایر جرائم به اردوگاه چناران منتقل کنیم.

 

وی بابیان اینکه در هفته آینده اجرای حکم شلاق را در ملأعام داریم، تصریح کرد: هفته آینده برای یکی از سارقان به عنف و حرفه‌ای در جهت تأدیب و اثرگذاری آن در اجتماع اجرای حکم شلاق را در ملأعام خواهیم داشت.

انتهای پیام/