مردم باید اداره‌کننده موقوفات آستان قدس در سرخس باشند/ ایجاد اشتغال اولویت اصلی آستان قدس برای سرخس است/ زیبنده موقوفات آستان قدس نیست که جوانان سرخس به دلیل بیکاری ازدواجشان عقب بیفتد
مردم باید اداره‌کننده موقوفات آستان قدس در سرخس باشند/ ایجاد اشتغال اولویت اصلی آستان قدس برای سرخس است/ زیبنده موقوفات آستان قدس نیست که جوانان سرخس به دلیل بیکاری ازدواجشان عقب بیفتد
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال اولویت اصلی آستان قدس برای سرخس است، گفت: زیبنده موقوفات آستان قدس نیست که جوانان سرخس به دلیل بیکاری ازدواجشان عقب بیفتد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مرتضی بختیاری صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام اظهار کرد: حقوقدانان مخلص و منصف، معتقد هستند که قوی‌ترین فرمول‌های حقوقی در رساله حقوقیه امام سجاد علیه‌السلام به‌طور کامل آمده است.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام سجاد علیه‌السلام حتی برای دشمنی که برای نابودی ما آمده است، حقوق آورده‌اند و در حقیقت رکن اصلی هر جامعه‌ای حقوق است.

 

وی در ادامه یکی از رسالت‌های اصلی آستان قدس رضوی را توسعه فرهنگ امام رضا علیه‌السلام دانست و تصریح کرد: اعتقاد داریم که هر جا فرهنگ امام رضا علیه‌السلام رفته، امنیت، خیرخواهی و دستگیری یکدیگر در آنجا شکل گرفته است.

 

بختیاری به سیاست‌های آستان قدس رضوی درباره شهرستان سرخس اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی آستان قدس رضوی این است که املاک و اراضی در شهرستان سرخس توسط خود مردم اداره شود و برای این مهم برنامه داریم.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بر اساس این سیاست می‌خواهیم با کمک مردم سرخس صیانت از موقوفات داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: مردم شیعه و سنی سرخس سر سفره امام رضا علیه‌السلام هستند و این اعتقاد در بین مردم این شهرستان وجود دارد.

 

بختیاری با تأکید بر اینکه وقتی قانونی وضع شود برای همه لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: در آستان قدس رضوی دستورات تولیت برای ما حکم قانون را دارد و مسئول موقوفات هم خود تولیت هستند.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه عدد ۲۳ درصد بیکاری زیبنده شهرستان سرخس نیست، اظهار داشت: با رعایت اینکه همه سر سفره امام رضا علیه‌السلام هستیم، برای حفظ این سفره از خود مردم استفاده خواهیم کرد.

 

وی استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی برای ایجاد اشتغال را سیاست دیگر آستان قدس برای شهرستان سرخس عنوان کرد و افزود: تلاش ما بر این است که با کمک شوراهای اسلامی روستاها، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام (ره)، معضل بیکاری در روستاها را با همکاری خود مردم برطرف کنیم.

 

بختیاری خاطرنشان کرد: اولویت‌های آستان قدس رضوی برای جاهایی است که موقوفات آستان قدس در آنجا قرار داشته باشند.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: زیبنده موقوفات آستان قدس رضوی نیست که جوانان شهرستان سرخس به دلیل بیکاری، ازدواجشان عقب بیفتد.

 

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های آستان قدس رضوی بعد از اقدام و عمل به اطلاع مردم می‌رسد، اظهار کرد: به جزء خدمات فرهنگی، خدمات آموزشی و ورزشی آستان قدس رضوی نیز باید به مردم شهرستان سرخس برسد.

 

بختیاری در ادامه به پیگیری‌ها برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری اشاره و عنوان کرد: همه امکانات برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری وجود دارد و اگر این اتفاق مبارک رخ دهد، نرخ بیکاری شهرستان سرخس در رتبه آخر استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/