اسکان روزانه ۱۰۰۰ زائر اربعین در موکب میقات الرضا سرخس/ روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می‌کنیم
اسکان روزانه ۱۰۰۰ زائر اربعین در موکب میقات الرضا سرخس/ روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می‌کنیم
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس گفت: امسال در موکب میقات الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس مستقر در کربلای معلا، روزانه 1000 زائر اسکان داده می‌شوند و از 10 هزار زائر اربعین حسینی نیز روزانه پذیرایی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه ۱۲ سال است که ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان سرخس شکل گرفته است، اظهار کرد: از سال گذشته ستاد اربعین حسینی نیز هم‌زمان در کل کشور در این شهرستان به ستاد بازسازی عتبات عالیات افزوده شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس افزود: در این ۱۲ سال در تمامی پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات مردم شهرستان سرخس مشارکت داشتند.

 

وی تصریح کرد: سهم مردم شهرستان سرخس برای بازسازی گنبد آقا موسی ابن جعفر علیه‌السلام ۱۰۰ خشت طلا بود که مردم مؤمن و ولایتمدار این شهرستان ۲۱۴ خشت به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

 

جذب ۱۰۱ درصدی مشارکت‌های مردمی در سال ۹۳

حجت‌الاسلام سیستانی با تأکید بر اینکه در سال ۹۳، تمامی تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان عملی شده است، بیان داشت: ۱۰۱ درصد در سال ۹۳ جذب مشارکت‌های مردمی داشتیم و ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس به‌عنوان یکی از ستادهای برتر استان شناخته شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس بابیان اینکه در سال ۹۴ و ۹۵ به تعهداتمان نرسیدیم، افزود: در سال ۹۵ به تعهداتمان نرسیدیم اما کارهای بزرگی از سوی این ستاد انجام شد و در همین سال خانمی در سرخس یک باب منزل را باارزش حدود ۱۰۰ میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کرد.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین حسینی در سال ۹۵ در ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان اظهار داشت: در سال ۹۵ با تشکیل ستاد اربعین حسینی، موکب میقات الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس نیز در کربلای معلا ایجاد شد و مردم این شهرستان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی قریب به ۹۰ میلیون تومان کمک کردند و توانستیم ۶۶ هزار پرس غذا میان زائران حسینی توزیع کنیم.

 

حجت‌الاسلام سیستانی با اشاره به اسکان زائران اربعین حسینی شهرستان سرخس در موکب میقات الرضا علیه‌السلام این شهرستان در کربلای معلا تصریح کرد: در سال گذشته با فضایی که در کربلای معلا در اختیار موکب میقات الرضا علیه‌السلام این شهرستان قرار گرفت، توانستیم اسکان زائران اربعین حسینی شهرستان را مدیریت کنیم و در شبانه‌روز به مدت ۱۱ روز، روزانه حدود ۵۰۰ نفر در این موکب اسکان یافتند.

 

اسکان روزانه ۱۰۰۰ زائر اربعین در موکب میقات الرضا سرخس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس با اشاره به اینکه موکب میقات الرضا علیه‌السلام این شهرستان از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ثبت رسمی شده است، خاطرنشان کرد: خدمات امسال موکب شهرستان سرخس در کربلای معلا، اسکان روزانه ۱۰۰۰ زائر اربعین حسینی و توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا است.

 

وی اضافه کرد: اولین جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرستان دو هفته قبل برگزار شد و مساجد سطح شهرستان به‌عنوان پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات تعیین شدند.

 

حجت‌الاسلام سیستانی اظهار داشت: ساختمان سه‌طبقه‌ای که در اختیار موکب شهرستان در کربلای معلا قرار دارد امسال تجهیز کامل شده و قرار است یکی از طبقات برای اسکان خواهران و دو طبقه دیگر برای اسکان برادران آماده شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس در پایان گفت: امسال ۸۰ نفر در موکب میقات الرضا شهرستان سرخس در قالب روحانی، مداح، حراست و حفاظت، نانوا، نیروهای طبخ غذا، فوریت‌های پزشکی، روای، راننده و قصاب به زائران اربعین حسینی خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/