تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سرخس/ ۶۰ درصد مدارس سرخس نیازمند هوشمند سازی هستند
تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سرخس/ ۶۰ درصد مدارس سرخس نیازمند هوشمند سازی هستند
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس بابیان اینکه 60 درصد مدارس این شهرستان نیازمند هوشمند سازی هستند، گفت: امسال 20 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس شهری و روستایی سرخس تحصیل می‌کنند.

عباس دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آمادگی کامل مدارس سرخس برای تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ۲۴۸ آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان سرخس در قالب ۹۱۰ کلاس، آماده تحصیل ۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید است.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس افزود: امسال همانند سال گذشته ۱۲ مدرسه عشایری در سطح شهرستان برای تحصیل دانش‌آموزان عشایر آماده‌سازی شده است.

 

وی شعار امسال آموزش‌وپرورش را «عدالت و کیفیت آموزش‌وپرورش در سایه برنامه محوری» عنوان کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس توجه ویژه‌ای به مسائل اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان خواهد داشت که بر این اساس اقامه نماز اول وقت، ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر انقلابی در دستور کار قرار گرفته است.

 

دادمحمدی به تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: راویان جنگ تحمیلی در طول هفته دفاع مقدس خاطرات جنگ را در مدارس سطح شهرستان بازگو می‌کنند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در ادامه با اشاره به اجرای پدافند غیرعامل در مدارس این شهرستان تصریح کرد: در بحث پدافند غیرعامل برنامه‌هایی که تکلیف شده را انجام دادیم و از طریق حراست و با همکاری نهادهای امنیتی، بررسی‌های لازم درباره ایمن‌سازی مدارس، سرویس‌های مدارس و امنیت داخلی مدارس صورت گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در زمینه هوشمند سازی مدارس این شهرستان ضعیف هستیم، افزود: ۶۰ درصد مدارس سطح شهرستان سرخس نیازمند هوشمند سازی هستند.

 

دادمحمدی در ادامه به کمک‌های آستان قدس رضوی به دانش‌آموزان نیازمند سرخسی اشاره و عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید بر اساس نیازسنجی که انجام شده است، حدود ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر و سه هزار جفت کفش از سوی آستان قدس رضوی به دانش‌آموزان نیازمند سرخسی اهدا می‌شود.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس بابیان اینکه در خصوص فضای آموزشی سطح شهرستان نیز مشکلی در حال حاضر نداریم، اظهار داشت: تنها یکی از مدارس شهرستان به دلیل وقوع زلزله، با کمبودهایی مواجه است که دراین‌باره نیز ستاد بحران تعهد داده تا اقداماتی را برای این مدرسه انجام دهد.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم جشن شکوفه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان خاطرنشان کرد: ۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی شهرستان سرخس روز گذشته با برگزاری جشن شکوفه‌ها، نخستین سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/