تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ۹ مسجد الگوی سرخس/ شأنیت طایفه‌گرایی نباید از دین جلو بزند
تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ۹ مسجد الگوی سرخس/ شأنیت طایفه‌گرایی نباید از دین جلو بزند
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان سرخس با اشاره به تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در 9 مسجد الگوی این شهرستان گفت: تذکر لسانی باید سکه رایج این شوراها باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، عیسی صفری ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان سرخس اظهار کرد: برای دستگاه‌های اجرایی باید تعریف درستی از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشیم.

 

فرمانده سپاه سرخس بافت قومی گرایی و طایفه‌گرایی را یکی از بالاترین اثرات نابهنجاری‌های اجتماعی دانست و افزود: باید نخبگان طوایف و قبایل شناسایی شده و آسیب‌شناسی دقیقی از وقوع نابهنجاری‌های اجتماعی صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: بافت قومی گرایی و طایفه‌گرایی بعضاً موجب رقابت‌های ناسالم در شهرستان شده و موجب بروز خسارات می‌شود.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان سرخس اضافه کرد: جلوی عرف‌های غلطی که بعضاً در مراسمات عروسی و عزاداری رواج دارد باید گرفته شود و نباید اجازه داد شأنیت طایفه‌گرایی از دین جلو بزند.

 

صفری با اشاره به تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ۹ مسجد الگوی شهرستان سرخس تأکید کرد: تذکر لسانی در این شوراها باید تبدیل به سکه رایج شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام هفته امربه‌معروف و نهی از منکر که از ابتدای ماه محرم شروع می‌شود باید محور سخنرانی‌ها، منابر، هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری توجه ویژه به مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.

انتهای پیام/