۲ واحد بزرگ تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بهره‌برداری شد
۲ واحد بزرگ تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بهره‌برداری شد
به میمنت دهه ولایت و با حضور قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز (سه‌شنبه) 2 واحد بزرگ تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور سید مرتضی بختیاری، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی یک واحد در حوزه صنایع غذایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید؛ همچنین فاز دوم نیروگاه ۵۵۰ مگاواتی شمس سرخس افتتاح شد.

برای واحد صنایع غذایی که توسط سرمایه‌گذار خارجی ساخته‌ شده ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با افتتاح این طرح زمینه اشتغال ۴۰ نفر فراهم شد.

فاز دوم نیروگاه شمس سرخس نیز با توان ۷۵ مگاوات با سرمایه‌گذاری داخلی به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این طرح نیز زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر فراهم شد.

در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ۷ بخش مختلف برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است که هم‌زمان زیرساخت‌های مطلوب اعم از آب، برق، گاز و تلفن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

در یک سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال و ارزش جذب سرمایه‌ای با حدود سه میلیون دلار بوده است که در این مدت زمینه اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر در این منطقه فراهم شده است.

به گفته احمد صادقی گلمکانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، قرار است در یکی و دو ماه آینده ۴ واحد تولیدی دیگر در این منطقه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/