راه‌اندازی بند مشاوره و کارگاه اشتغال در زندان سرخس
راه‌اندازی بند مشاوره و کارگاه اشتغال در زندان سرخس
رئیس اداره زندان سرخس از راه‌اندازی کارگاه اشتغال و حرفه‌ای آموزی در زندان این شهرستان خبر داد و گفت: این کارگاه تا قبل از مهرماه امسال راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت اشتغال حداقل 35 نفر از زندانیان را فراهم می‌کند.

محمد بسکابادی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه اولویت اول سازمان زندان‌ها کاهش جمعیت کیفری زندانیان است، اظهار کرد: در زمینه کیفری مهم‌ترین پیگیری این است که زندانی بلاتکلیف نماند.

 

رئیس اداره زندان سرخس با اشاره به اجرای مجازات جایگزین حبس در زندان سرخس افزود: طرح اجرای مجازات‌های جایگزین حبس در اداره زندان سرخس اجرایی شده است که به‌طور مثال زندانی به‌جای گذراندن دوره حبس در نمازهای جماعت مساجد به مدت سه ماه شرکت می‌کند و یا خدمات مدرسه‌ای را به مدت چند ماه برابر آن چیزی که قانون تکلیف کرده انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه اولویت بعدی سازمان زندان‌ها را اصلاح و تربیت زندانیان عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از زندانیان که وارد زندان می‌شوند، فرهنگی زندان برای گروه‌های مختلف آن‌ها در بدو ورود کارگاه تصحیح قرائت نماز  را برگزار می‌کند.

 

بسکابادی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در اداره زندان سرخس تصریح کرد: برگزاری سه وعده نماز جماعت، کارگاه تصحیح قرائت نماز و تفسیر قرآن کریم ازجمله برنامه‌های فرهنگی است که در اداره زندان سرخس اجرایی می‌شود؛ همچنین بستر برای زندانیان در خصوص حفظ قرآن کریم به‌طور کامل فراهم شده است.

 

رئیس اداره زندان سرخس خاطرنشان کرد: اگر زندانی اراده کند، می‌تواند در زندان حافظ کل قران شود و یا به یک صنعتگر و کارآفرین تبدیل شود.

 

وی راه‌اندازی کتابخانه را از دیگر اقدامات فرهنگی اداره زندان سرخس دانست و اظهار داشت: در این کتابخانه شش هزار جلد کتاب با عناوین مختلف برای استفاده زندانیان فراهم شده است.

 

بسکابادی در ادامه با تأکید بر اینکه بند مشاوره زندان سرخس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در راستای تربیت زندانیان به‌زودی بند مشاوره زندان سرخس اجرایی و عملیاتی می‌شود که در این بند زندانی سیگار نمی‌کشد و مهارت‌های زندگی را آموزش می‌بیند.

 

رئیس اداره زندان سرخس تأکید کرد: برای پیگیری مشکلات زندانیان، هرماه تمام قضات دادسرا و دادگاه ملاقات‌های چهره به چهره‌ای با زندانیان دارند، همچنین هر هفته با حضور قاضی زندان شورای طبقه‌بندی زندان تشکیل و برای ارائه تسهیلات به زندانیان تصمیم‌گیری می‌شود.

 

وی در ادامه به  راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی زندانیان اشاره کرد و اظهار داشت: به‌زودی و برای نخستین بار در جنب اداره زندان شهرستان، فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود و دست‌ساخته‌های زندانیان به فروش می‌رسد.

 

بسکابادی خاطرنشان کرد: برای مراقبت از زندانیان بعد از آزادی آن‌ها، با توجه به حرفه‌ای که در زندان آموخته‌اند، تسهیلات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند.

 

رئیس اداره زندان سرخس همچنین به راه‌اندازی کارگاه اشتغال و حرفه‌ای آموزی در زندان سرخس اشاره و تصریح کرد: این کارگاه همزمان با بند مشاوره تا قبل از مهرماه امسال راه‌اندازی می‌شود که ظرفیت اشتغال حداقل ۳۵ نفر از زندانیان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/