مجلس بر اساس سه جهت‌گیری معیشت، تعامل و استکبارستیزی به وزرا رای اعتماد دهد
مجلس بر اساس سه جهت‌گیری معیشت، تعامل و استکبارستیزی به وزرا رای اعتماد دهد
امام جمعه سرخس گفت: توجه به معیشت مردم، تعامل با دنیا و ایستادگی در مقابل سلطه گران سه جهت گیری عنوان شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و مجلس باید در بررسی صلاحیت وزرا و دادن رای اعتماد به آنها مد نظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با بیان تفاوت تفکر اسلامی و لیبرالی گفت: در تفکر اسلامی یکی ازمهمترین وظایف حاکمان اسلامی رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و توزیع عادلانه ثروت است.

 

امام جمعه سرخس مطرح کرد: امروز سر چه کسانی برای دفاع از اسلام بریده می شود؟ خانواده های کم مدعایی که هر جا برای اسلام باشد سینه سپر می کنند؛ وظیفه دولتمردان این است که به معیشت این قشر توجه کند.

 

حجت الاسلام ارژنگ افزود: در تفکر اسلامی پیشرفت و توسعه باید در سایه عدالت باشد و دولتمردان اسلامی همانگونه که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ اشاره کردند باید براساس تفکر اسلامی به معیشت مردم براساس عدالت بپردازند.

 

امام جمعه سرخس به تفکر لیبرالی اشاره کرد و گفت: کشور ما یک کشور ثروتمند است نباید دست اندرکاران فکر کنند با تفکر و مدل های غربی می توانند توسعه و پیشرفت را برای کشور رقم بزنند چرا که رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در سال گذشته گفت اساسی ترین ارکان نظام لیبرالی غربی بهم ریخته و اگر تفکر اسلامی که بر اساس عدالت جامعه را هدایت می کند گسترش یابد تفکر لیبرالی شکست سختی خواهد خورد.

 

وی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوازدهم، عنوان کرد: در کنار مسئله معیشت و عدالت یکی دیگر از جهت گیری هایی که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری عنوان کردند مفهوم تعامل با دنیا است.

 

خطیب جمعه سرخس ادامه داد: انقلاب اسلامی هیچگاه به دور خود حصار نمی کشد و مفهوم تعامل یک مسئله مهم است.

 

حجت الاسلام ارژنگ بیان کرد: متاسفانه زمانی که مسئله تعامل پیش می آید عده ای تعامل را در چند کشور خلاصه می کنند در حالیکه رهبر معظم انقلاب در ادامه مفهوم تعامل عنوان کردند که در کنار تعامل با دنیا باید ایستادگی در برابر مستکبران نیز باشد.

 

وی اظهار کرد: عده ای تا اسم دنیا می آید می گویند دنیا یعنی آمریکا؛ مگر هیئت های دیپلماتی که در مراسم تحلیف حضور داشتند همه آمریکایی بودند؟ جمهوری اسلامی ایران اکنون یکی از کشورهای مقتدر و تاثیر گذار در جهان است و کشورها را در آمریکا و اروپا خلاصه نکنید.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: تعامل با دنیا باید در راستای اصول عزت، حکمت و مصلحت باشد ضمن اینکه ملت ما نیز همین را میخواهند، ملت ایران عزیز هستند و لذت عزت را درک کرده اند.

 

حجت الاسلام ارژنگ افزود: در قضیه سلفی حقارتی که در مجلس اتفاق افتاد ما شاهد بودیم که با وجود اینکه مردم به این افراد رای داده بودند اما همان مردم این اقدام را محکوم کردند؛ باید بدانیم که مردم به هر جناحی هم که رای داده باشند در مسئله عزت و مصلحت نظام با کسی تعارف ندارند.

 

وی با تاکید بر حفظ عزت در دیپلماسی گفت: یک روزی سفرای برخی از کشورها قهر کردند و از کشور رفتند و به خیال خودشان فکر کردند با رفتن آنها اتفاقی در کشور می افتد اما هیچ تغییری در حرکت نظام اسلامی به جلو ایجاد نشد و خودشان مجبور شدند برگردند؛ مقام معظم رهبری در آن زمان که این سفرا می خواستند برگردند فرمودند هیچ سیاستمداری به استقبال آنها نرود و اتوبوسی که صندلی هم نداشته باشد برای آنها به فرودگاه فرستاده شود تا بدانند مملکت جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد و اقتدار خود را زیر سوال نمی برد.

 

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه باید مقابل سلطه گر ایستاد، اظهار کرد: اگر آمریکایی ها جایی حرف از تعامل می زنند منظورشان از تعامل سلطه است.

 

حجت الاسلام ارژنگ بیان کرد: در قضیه پرتاب ماهواره بر سیمرغ که صرفا یک مسئله علمی بود همین کشورهای اروپایی به پیروی از آمریکا بیانیه دادند که پرتاب ماهواره ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است در حالیکه خود آمریکایی ها و اروپایی ها پیش از این چندین بار قطعنامه ها و برجام را نقض کرده اند.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره مقابله با سلطه گر فرمودند که ضمن ایستادگی باید مشتی محکم به دهان آنها بزنید.

 

خطیب جمعه سرخس با اشاره به معرفی کابینه و بررسی مجلس درباره اعضای کابینه و رای اعتماد به وزرا، گفت: مجلس در یک آزمون مهم قرار گرفته است و باید براساس سه جهت گیری که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ بیان کردند به وزرا رای اعتماد بدهند .

 

حجت الاسلام ارژنگ در پایان گفت: توجه به معیشت مردم، تعامل با دنیا و ایستادگی در مقابل سلطه گران سه جهت گیری عنوان شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و مجلس باید در بررسی صلاحیت وزرا و دادن رای اعتماد به آنها مد نظر داشته باشد.
انتهای پیام/