شهدا هم چراغ هدایت هستند و هم فتنه شکنی می‌کنند/ دشمنان از تکثیر شهدا نگران هستند
شهدا هم چراغ هدایت هستند و هم فتنه شکنی می‌کنند/ دشمنان از تکثیر شهدا نگران هستند
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شهدا هم چراغ هدایت هستند و هم فتنه شکنی می‌کنند، گفت: دشمنان از تکثیر شهدا نگران هستند به همین دلیل به دنبال این هستیم که فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه نهادینه شود.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نسیم سرخس، با حضور سردار سید محمد باقرزاده، رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح، ظهر امروز (سه‌شنبه) محل تدفین دو شهید گمنام در شهر مزداوند شهرستان سرخس جانمایی شد.

 

سردار باقرازده در جلسه هماهنگی محل جانمایی خاکسپاری شهدای گمنام در این شهر با تأکید بر اینکه برای خاکسپاری شهدای گمنام صرفاً به دنبال کاری نمادین نیستیم، اظهار کرد: در خاکسپاری شهدای گمنام به دنبال یک کار کاربردی هستیم که ازآنجا کار جدیدی را شروع کنیم.

 

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح افزود: با ورود شهدای گمنام به شهر مزداوند به دنبال ایجاد یک نقطه جهت ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت برای مردم ساکن این شهر هستیم، بنابراین جامعه هدف ما مردم ساکن در این شهر هستند.

 

وی تصریح کرد: جامعه هدف ما در این اقدام معنوی مردم شیعه و سنی این شهر هستند که برادرانه باهم زندگی می‌کنند و مورد مطامع دشمنان اسلام هستند و قصد دارند مردم ما را از فرهنگ اسلام و انقلاب و دفاع مقدس تهی کنند.

 

سردار باقرزاده با تأکید بر اینکه دشمنان از تکثیر شهدا نگران هستند، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه نهادینه شود و انجام این کار مستلزم انجام چهاراصل، هدف، مأموریت، سازمان‌دهی و تاکتیک و روش است.

 

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح ادامه داد: در مأموریت باید نبردهای هشتادگانه دفاع مقدس بازکاوی شود؛ فضایی باید ایجاد شود که بتوانیم در فصل گرما و سرما اگر جلسه‌ای تشکیل دادیم، فرماندهان جنگمان را دعوت کنیم تا برای ما عملیات‌های دفاع مقدس را تشریح کنند.

 

وی بیان کرد: فضایی باید برای خاکسپاری شهدای گمنام تعیین شود که بتوانیم در آنجا نبردهای دفاع مقدس را بازکاوی کنیم و شب خاطره و شب‌شعر در این مکان برگزار شود.

 

سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: درباره شهید و شهادت برخی اوقات شعرهایی سروده می‌شود که زمین و زمان را به هم می‌ریزد و نگاه‌ها را تغییر می‌دهد و خلق حماسه می‌کند.

 

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه در تدفین شهدای گمنام جامعه هدف ما بیشتر مردم هستند، تصریح کرد: در ۱۸۰۰ نقطه کشور ازجمله دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، مناطق صنعتی و سایت‌های هسته‌ای شهید تدفین شده است.

 

وی به علاقه خاص مردم شیعه و سنی ایران اسلامی به شهدا اشاره کرد و بیان داشت: در جزیره‌ای در خلیج‌فارس برای تشییع شهدای گمنام از بندری که شروع مراسم بود و شناورهای سپاه شهدا را آوردند، ۱۰۰ قایق از بچه‌های اهل سنت شهدا را در دریا اسکورت کردند و در برخی مناطق دیگر با موتورسیکلت و سربندهای یا زهرا (س) به استقبال شهدا آمدند.

 

سردار باقرزاده با تأکید بر اینکه هدف از خاکسپاری شهدا ایجاد یک نقطه معنوی جدید است، افزود: هرکسی که با شهدا پیوند داشته باشد، بیمه می‌شود.

 

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح بابیان اینکه بعد از دهه مبارک کرامت دو شهید گمنام در شهر مزداوند شهرستان سرخس تشییع و خاکسپاری می‌شوند، اظهار کرد: شهدای گمنام مانند کشتی نجاتی هستند که هم روشنگری و هم دستگیری می‌کنند، همان‌طور که ابی‌عبدالله علیه‌السلام روشنگری و دستگیری کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه انسان‌هایی با اخلاص تر از شهدا نداریم، بیان داشت: به تعبیر پیامبر مکرم اسلام به‌واسطه شهدا هر فتنه‌ای چون شب تار برطرف می‌شود؛ شهدا هم چراغ هدایت هستند و هم فتنه شکنی می‌کنند و یا امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند که فتنه‌ها را با سفینه‌های نجات بشکنید.

انتهای پیام/