همایش فصلی بصیرتی ناظران شورای نگهبان سرخس برگزار شد
همایش فصلی بصیرتی ناظران شورای نگهبان سرخس برگزار شد
همایش فصلی بصیرتی ناظران شورای نگهبان شهرستان سرخس در محل مسجد امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای نگهبان قانون اساسی، همایش فصلی بصیرتی ناظران شورای نگهبان شهرستان سرخس در محل مسجد امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

 

سرپرست دفتر شورای نگهبان شهرستان سرخس در این همایش به جایگاه و وظایف مهم شورای نگهبان از منظر قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: در قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی یک نظام الهی و توحیدی تعریف شده و جهت و حرکت این نظام به‌سوی اسلام ناب محمدی است.

 

علیرضا امینیان تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی، تغییر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، مراجعه به آراء عمومی و همه‌پرسی و بررسی صلاحیت‌های نامزدهای مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را از وظایف مهم شورای نگهبان قانونی اساسی برشمرد.

 

وی به فضاسازی‌ها و هجمه‌ها علیه شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: تخلفات انتخابات ریاست جمهوری اخیر اگرچه در سرنوشت انتخابات تأثیرگذار نبود، اما این تخلفات توسط شورای نگهبان جمع‌آوری و برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شد.

 

سرپرست دفتر شورای نگهبان شهرستان سرخس عنوان کرد: اکثر تخلفاتی که در انتخابات اخیر اتفاق افتاد، ناشی از خلأهای قانونی بود که باید توسط قانون‌گذاران و مسئولان کشور برای آن چاره‌ای اندیشیده شود و به تعبیر مقام معظم رهبری همین مقدار تخلف هم زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

امینیان بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان سرخس بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شد و ناظران شورای نگهبان شهرستان که افرادی آموزش‌دیده و باتجربه هستند در این انتخابات به‌درستی به وظایف خود عمل کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور ۸۳ درصدی مردم شهرستان سرخس در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال، برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری، روشنگری‌های امام‌جمعه شهرستان و دلسوزان نظام بود.

انتهای پیام/