آمریکا جز ادامه جنگ و ناامنی هدف دیگری ندارد/ عربستان سعودی مزرعه فتنه و تروریسم است
آمریکا جز ادامه جنگ و ناامنی هدف دیگری ندارد/ عربستان سعودی مزرعه فتنه و تروریسم است
نماینده مقام معظم رهبری در عراق با تأکید بر اینکه به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن کامل داعش در عراق هستیم، گفت: فتوای آیت‌الله سیستانی در پیروزی موصل سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده بود.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به پیروزی ملت عراق در موصل اظهار داشت: باید در ابتدا این موضوع بررسی شود که چرا آزادسازی شهر موصل به تأخیر افتاد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق افزود: موصل یکی از شهرهای مهم عراق است، بنابراین گرفتار شدن آن برای همه دردآور بود و از ابتدا هم تلاش‌های زیادی برای آزادی آن صورت گرفت، اما به خاطر جمعیت زیاد این شهر و وجود محله‌های قدیمی، هم ورود به آنجا مشکل بود و هم حفظ جان مردم موصل مانعی برای سرعت بیشتر برای آزادسازی شد.

 

آزادسازی موصل یک خواسته عمومی بود

وی با تأکید بر اینکه انگیزه‌های فراوانی برای آزادسازی موصل در حشدالشعبی، ارتش و مسئولان عراقی وجود داشت، عنوان کرد: حتی کسانی که به داعش خوش‌بین بودند، فهمیدند که داعش جز فتنه، اذیت، تحقیر و جز کشتن انسان‌ها و ناامنی خاصیت دیگری ندارد، بنابراین آزادسازی موصل یک خواسته عمومی بود.

 

آیت‌الله حسینی به نقش نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی در آزادسازی شهر موصل اشاره و تصریح کرد: اراده‌ای که در میدان عمل بود، قطعاً ارتش عراق، اعضای حشدالشعبی و برنامه‌ریزی و مشورت و طرح نظامی جمهوری اسلامی به‌وسیله نیروی قدس سپاه و شخص سردار قاسم سلیمانی بود و پیروزی موصل متعلق به‌تمامی کسانی است که در میدان عمل حضور داشتند و عموم ملت عراق که رزمندگان را در این قضیه پشتیبانی و دعا کردند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، نقش مرجعیت را در آزادسازی شهر موصل تأثیرگذار دانست و افزود: فتوای آیت‌الله سیستانی امید و موجی در میان مردم ایجاد کرد و مردم حرکت کردند تا پیروزی محقق شد.

 

وی حضور حشدالشعبی را یکی دیگر از عوامل آزادسازی شهر موصل عنوان کرد و اظهار داشت: اگر حضور نیروهای حشدالشعبی نمی‌بود، این پیروزی به ثمر نمی‌رسید، به این دلیل که دولت عراق تحت‌فشار آمریکا است و آمریکایی مایل نیستند که جنگ به پیروزی برسد، بنابراین آن‌کسانی که زیر سلطه آمریکا نیستند و مستقل عمل می‌کنند حشدالشعبی بوده که منتسب به مردم هستند.

 

آمریکا جز ادامه جنگ و ناامنی هدف دیگری ندارد

نماینده مقام معظم رهبری در عراق ادامه داد: درحالی‌که در مسیر بسیار طولانی تلعفر و سنجار ارتش و نیروهای مردمی عراق در حال عملیات بودند، آمریکا در همین شرایط به داعش سلاح و مهمات پیشرفته می‌رساند که بتوانند در برابر حشدالشعبی مقابله کنند و معنایش این است که آمریکا جز ادامه جنگ و ناامنی هدف دیگری ندارد و فقط به‌عنوان یک فرصت‌طلب به دنبال مصادره کردن پیروزی موصل است.

 

آیت‌الله حسینی با تأکید بر اینکه مردم عراق انگیزه دینی بالایی داشته و به مراجع معتقد هستند، بیان داشت: احساس خطری که در مردم عراق به وجود آمد و همچنین فتوای مرجعیت که به تعبیر دقیق‌تر حکم آیت‌الله سیستانی به اینکه مردم باید برای مبارزه وارد میدان شده و دشمن را بیرون برانند، موجی از شهامت و مقاومت در میان عراقی‌ها ایجاد کرد و خطری که عراق را تهدید می‌کرد از بین رفت و بلافاصله سردار سلیمانی به امر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا میدان را به دست گرفتند و به‌سرعت دشمن را از اطراف بغداد کنار بزنند.

 

فتوای آیت‌الله سیستانی در پیروزی موصل سرنوشت‌ساز بود

وی با تأکید بر اینکه به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن کامل داعش در عراق هستیم، خاطرنشان کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی، فتوای سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده‌ای بود و در طول تاریخ تشیع هر جا مراجع دست بلند کردند، پیروزی‌ها و سربلندی‌های خوبی را مردم به دست آوردند، به‌خصوص درزمانی که به‌حکم مراجع لبیک گفتند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ منتی و با انگیزه دینی و اسلامی و اینکه ملت عراق از ما هستند و سرزمین عراق تعلق به همه مسلمانان دارد و شش نفر از ائمه معصومین علیهم‌السلام در اینجا هستند، به کمک مردم عراق آمد و همچنین مسئله برادری و مقابله با استکبار که ما معتقد هستیم که داعش و گروه‌های تروریستی عوامل و ابزار آمریکا و استکبار جهانی هستند، بنابراین نقش جمهوری اسلامی را در پیروزهای ملت عراق همه قبول دارند.

 

آیت‌الله حسینی ادامه داد: امروز اقشار مختلف مردم و شیوخ و دانشمندان عراق به این مسئله اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی و شهامت نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی نبود، عراق از دست می‌رفت چون مسئله داعش، مسئله‌ای جدی و خطرناک بود که بحمدالله با کمک جمهوری اسلامی و مساعدت نیروهای مسلح و تجربه‌دار ما که تجربه جنگی طولانی داشتند، خطر داعش دفع شد.

 

عربستان سعودی مزرعه فتنه و تروریسم است

وی در ادامه به حمایت عربستان سعودی از داعش و گروه‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: همه دنیا این را می‌دانند که عربستان سعودی امروز مزرعه فتنه و تروریسم و تکفیری‌ها است، حتی کشاورزان فتنه از سعودی در مناطق دیگر هم ازجمله افغانستان و پاکستان و دیگر نقاط دوردست بذر می‌پاشند و هر جا فتنه وجود دارد، می‌بینیم که آن مزرعه را سعودی‌ها آبیاری می‌کنند تا جرثومه‌های فساد در آنجا ایجاد شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با تأکید بر اینکه آزادسازی موصل برای سعودی‌ها یک شکست محسوب می‌شود، تصریح کرد: عربستان سعودی هم حمایت مالی و هم حمایت فکری فراوان از گروه‌های تروریستی و تکفیری دارد.

 

صاحب مزرعه فتنه سعودی‌ها، آمریکا است

آیت‌الله حسینی بیان کرد: آزادسازی موصل و دفع داعش فقط دفع یک گروه مسلح مجرم نیست، بلکه دفع دست استکبار جهانی و دست عوامل او در منطقه یعنی دست رژیم منحوس سعودی و کشورهایی مانند قطر و ترکیه است که با او همکاری کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه در سوریه و عراق و سایر نقاط دنیا به‌عنوان تکفیر و جنگ مسلمانان ها با یکدیگر می‌گذرد، این‌ها همه نتیجه و میوه‌های تلخ شجره منحوسه و خبیثه سعودی بوده که در نقاط مختلف منتشر می‌شود و صاحب این مزرعه هم شیطان بزرگ، آمریکا است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: عربستان سعودی امروز در اکثر نقشه‌ها با شکست مواجه شده است؛ فتنه و آشوب کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند و نتوانستند به نفع خودشان میوه‌ای از این شجره منحوس بچینند و بهره‌برداری کنند.

 

آزادسازی موصل موجب تحیر سعودی‌ها شده است

آیت‌الله حسینی اظهار داشت: آزادسازی موصل قطعاً موجب تحیر سعودی‌ها شده است و به دنبال برگ برنده‌ای از این شکست هستند، همان‌طور که در یمن باوجود تمامی فقر و محاصره‌ای که وجود دارد، شاهدیم که در روز راهپیمایی روز قدس جمعیت بسیار عظیمی در صنعا و سایر شهرهای یمن بود و این‌ها همه نشانه‌های شکست نقشه‌های منحوس سعودی و اربابانشان است.

 

وی عنوان کرد: عربستان سعودی هرچه دست‌وپا بزند بیشتر در این باتلاق فرو می‌رود و راهی جز اینکه از شیطنت دست‌بردارند، ندارند.

 

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: سعودی با این ظلم‌ها هم اموال ملت خودش را ازدست‌داده و هم این‌ها را به دامن آمریکا ریخته است.

 

آیت‌الله حسینی بیان کرد: امروز مسئله ورشکستگی در عربستان سعودی و تعطیل شدن کارخانه‌ها آشکار شده است و زارعت و کار نیز در آنجا از بین رفته است و بیکاری غوغا می‌کند و از طرفی مسئله‌ای که دنیا در مقابل آن سکوت کرده، جنایتی است که سعودی‌ها در داخل عربستان می‌کنند.

 

ترور مردم منطقه عوامیه عربستان توسط سعودی‌ها

وی اظهار کرد: در منطقه عوامیه که جمعی از مسلمانان و پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام حضور دارند، سعودی‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان به‌صورت مداوم مردم آنجا را ترور می‌کنند و می‌کشند و خانه‌شان را بر سرشان خراب می‌کنند به این بهانه که این خانه‌ها خرابه است، بدون اینکه جایی برایشان در نظر بگیرند و دنیا در برابر این جنایت‌ها امروز ساکت است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در پایان تصریح کرد: باید این مسئله بیان شود که مردم مظلوم عربستان و به‌خصوص مردم شرق این کشور، امروز مورد ستم سعودی‌ها هستند و باید ندای مظلومیت این‌ها به دنیا برسد و هم خود عربستان محکوم شود و هم کسانی که از سعودی‌ها کمک و پشتیبانی می‌کنند و در کنار روسای عربستان رقص شمشیر انجام می‌دهند.

انتهای پیام/