همه ما انتظار داریم که هنرمندان و افراد مشهور و ثروتمند زندگی های لوکس و اعیانی داشته باشند و بدون حساب و کتاب برای علاقه مندی های خود پول خرج کنند. با اینکه بیشتر هنرمندان همین منوال را در زندگی دنبال می کنند اما برخی از آن ها بسیار مقتصد بوده و حاضر نیستند برای امکانات پول هزینه کنند.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از وب سایت روزیاتو، همه ما انتظار داریم که هنرمندان و افراد مشهور و ثروتمند زندگی های لوکس و اعیانی داشته باشند و بدون حساب و کتاب برای علاقه مندی های خود پول خرج کنند؛ از خرید خانه های ویلایی با امکانات مدرن گرفته تا ماشین های لوکس و لباس های خاص و گران قیمت.

با اینکه بیشتر هنرمندان همین منوال را در زندگی دنبال می کنند اما برخی از آن ها بسیار مقتصد بوده و حاضر نیستند برای امکانات پول هزینه کنند. در عوض یک زندگی عادی و دور از هیاهو را انتخاب کرده و حالشان هم با این سبک زندگی شان خوب است.

جنیفر لارنس
ستاره مجموعه فیلم های «هانگر گیمز» از جمله هنرمندانی است که بسیار با حساب و کتاب پول های خود را خرج می کند. این هنرمند با اینکه درآمد بالایی دارد اما ماشین زیر پایش فولکس واگن Eos است و در بیشتر مواقع هنگام خرید به دنبال حراجی ها و اجناسی است که تخفیف خورده اند. در لوئیزویه، شهرستان محل تولد لارنس یک بیمارستان کودکان وجود دارد که به اسم وی نامگذاری شده است زیرا جنیفر لارنس ۲ میلیون دلار کمک هزینه به آن اهدا نموده است.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

کیانا ریوز
هنرپیشه مشهور سه گانه ماتریکس و فیلم سینمایی سرعت با اینکه یکی از ستاره های هالیوود به شمار می رود اما به هیچ عنوان برای پول ارزشی قائیل نیست و ظاهری ساده دارد و حتی برای رفت و آمد خود از وسایل نقلیه عمومی همانند اتوبوس و مترو استفاده می کند. ریوز گارد حفاظتی ندارد و جالب است بدانید که ۹۰ درصد از دستمزد خود حدود (۸۰ میلیون دلار) در مجموعه ماتریکس را به عوامل پشت صحنه و بدلکاران هدیه کرد.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

سارا جسیکا پارکر
سارا جسیکا پارکر نیز از دیگر هنرمندانی است که روی مساله پول حساسیت زیادی دارد و بسیار با حساب و کتاب آن را خرج می کند و خیلی اصرار دارد که این مساله را به فرزندان خود نیز بیاموزد. پارکر، تقریبا بیشتر لباس هایش را خودش می دوزد و ترجیح می دهد لباس های دست دوم خریداری نماید تا هزینه کمتری برایش داشته باشد. وی یکی از کفش های برند Carrie Bradshaw خود را در یک مزایده به فروش گذاشت و مبلغ به دست آمده از آن را به یک مدرسه هنر و موسیقی اهدا کرد.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

کیت میدلتون
دوشس کمبریج، با اینکه سلیقه لباسی بسیار زیبایی دارد اما ترجیح می دهد یک لباس را در موقعیت های مختلف بپوشد و از برندهای گران قیمت هم خرید نمی کند. به طور مثال، پیراهن آبی و کتی که در تصویر سمت چپ مشاهده می کنید، برای برند مشهور زارا است و لباس سمت راست به مارک هابز تعلق دارد که میدلتون آن را به قیمت ۴۵ دلار خریداری کرده است. علاقه مندی اصلی دوشس میدلتون، انجام امور خیریه است و جدیدترین پروژه ای که در دست انجام دارد، Heads Together است که در زمینه سلامت روانی جوانان، سربازان پیشین جنگ، بی خانمان ها و افرادی که در معرض خطر قرار دارند، فعالیت می کند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

وینسنت کارتیسر
ستاره فیلم «مَد مِن»، به خرید اتومبیل شخصی علاقه ای ندارد و برای رفت و آمدهای خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کند. خانه وی در یک محله معمولی است و خود خانه نیز امکانات متوسطی دارد. کارتیسر پس از شهرت بسیاری از وسایل بزرگ خود را به صورت رایگان به اطرافیان اهدا کرد.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

کریستین بیل
بتمنِ بسیار جذاب هالیوود، با اینکه هنرپیشه بسیار مشهوری است اما برای پول ارزشی قائل نیست و برای مدتی در یک آپارتمان یک خوابه به همراه خانواده خود زندگی می کرد. وی تلفن همراه یا بادیگارد نداشت. همچنین در یکی از مصاحبه هایش گفته که پول برای من ارزشی ندارد. وی تمامی امتیاز و درآمد خود را به خیریه اهدا می کند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

لئوناردو دی کاپریو
جالب است بدانید که ماشین شخصی کاپریوی مشهور با درآمد بسیار بالا، یک تویوتای Prius است و برای مسافرت های خود از هواپیمای عمومی به جای جت شخصی استفاده می کند. این هنرمند، در سال ۱۹۹۸ میلادی، موسسه خیریه ای را با نام خودش راه اندازی نمود و بیش از ۱۵ میلیون دلار را به ۳۰ خیریه دیگر همانند آمازون واچ، نشنال جئوگرافیک، محافظت از فیل ها، انجمن جهانی حمایت از حیات وحش اهدا کرد.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

جنیفر گارنر
جنیفر گارنر همیشه سعی می کند بین ستاره هالیوودی و یک زن خانه دار بودن تعادل ایجاد کند. او خریدهای خانه را گاهی خودش انجام می دهد و اکنون، حدود ۱۰ سال است که با بنیاد نجات و حمایت از کودکان همکاری داشته و به آن ها کمک مالی می نماید.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

کایرا نایتلی
این هنرپیشه مشهور نیز همیشه حواسش به خرج کردن هایش هست. وی برای هزینه های ماهیانه خود محدودیت گذاشته و اگر قصد خرید کالایی را داشته باشد که از بودجه تعیین شده بیشتر است، حتما حساب و کتاب خواهد کرد که آیا ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر. وی اعتقاد دارد که زندگی لوکس داشتن مانع از درک دیگر مردم جهان می شود. وی لباس هایی که چندین بار در مجالس گوناگون پوشیده را می فروشد و پول آن ها را به خیریه اهدا می کند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

راسل کرو
راسل کرو قید زندگی اعیانی را زده و در عوض به استرالیا مهاجرت کرده و در آن جا یک مزرعه و جیپ قدیمی خریداری نموده و زندگی شاد و بی دغدغه ای دارد. وی هر ماه به موسسات خیریه گوناگون، مبالغی را اهدا می کند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

هایدن کریستنسن
«دارت ویدر»، شخصیت داستانی جنگ ستارگان تصمیم گرفته در یک مزرعه زندگی کند و خودش با تراکتور شخصی، زمین زراعی اش را شخم می زند. او برای محیط زیست ارزش زیادی قائل است و از انرژی خورشیدی برای انجام کارهای مزرعه استفاده می کند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

کریستنسن، تصمیم گرفته در یک مزرعه زندگی کند و خودش با تراکتور شخصی، زمین زراعی اش را شخم می زند. او برای محیط زیست ارزش زیادی قائل است و از انرژی خورشیدی برای انجام کارهای مزرعه استفاده می کند.

ریس ویترسپون
این هنرپیشه نیز اعتقاد دارد که زندگی لوکس داشتن چندان خوشایند نیست و به فرزندان خود همین طرز فکر را القا می کند. او یکی از اعضای فعال کمپین جمع آوری لباس برای کودکان محروم آمریکا و کاناداست. او به همراه متیو مک کانهی، خیریه ای را سازمان دهی کرده و به همکاری یکدیگر یکصد هزار دلار پول جمع آوری کردند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

جسیکا آلبا
جسیکا آلبا نیز یک هنرپیشه و مادر بسیار مقتصد و صرفه جو و بینانگذار شرکت تولید پوشک به نام آنست است. وی لباس های فرزندان خود را پس از کوچک شدن رد نمی کند، بلکه آن ها را برای فرزندان بعدی خود نگه می دارد. بر اساس گزارش فوربز، آلبا یکی از یکصد زن ثروتمند دنیاست اما با این تفاسیر، او همچنان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و لباس های ارزان خریداری می کند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!

کوئنتین تارانتینو
سرگرمی اصلی تارانتینو، جمع آوری فیلم است. ماشین شخصی او یک شورولت مالیبوست که جان تراولتا در فیلم پالپ فیکشن آن را می راند.

چهره های ثروتمند اما خسیس!
انتهای پیام/