دشمن آمریکا، توسعه اسلام واقعی است
دشمن آمریکا، توسعه اسلام واقعی است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دشمن آمریکا، توسعه اسلام واقعی است، اظهار داشت: اسلام واقعی اگر در جوامع امروز توسعه پیدا کند آمریکا به خطر می‌افتد، بنابراین وظیفه علمای دین است اسلامی که آمریکا را به وحشت می‌اندازد ترویج کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ شب گذشته در همایش تجلیل از علمای تقریبی و فعالان قرآنی شهرستان سرخس بابیان اینکه بصیرت، نجات‌بخش جوامع بشری است، اظهار کرد: فقه و فهم درست دین شاه‌کلید بصیرت است و در عرصه‌های مختلف به این آگاهی و روشنی دل نیاز داریم.

 

امام‌جمعه سرخس به مسئله انتخابات اشاره کرد و افزود: در عرصه مهم انتخابات اگر مردم را به سمتی سوق دهیم که حضوری فعال نداشته باشند، غفلت کرده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: امروز کشور ایران و انقلاب اسلامی به پشتوانه مردمی نیاز دارد و این جمهوریت نظام می‌تواند اهداف نظام را در دنیا به‌پیش ببرد و این‌ها با بصیرت محقق می‌شود.

 

ارژنگ بیان کرد: اگر بصیرت نباشد اسلام ناب که شاخصه او تعقل و بصیرت و معنویت، دیانت، عاطفه و مردم‌سالاری و نجات‌بخش مستضعفان است به‌جای او اسلام آمریکایی توسعه پیدا می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دشمن آمریکا، توسعه اسلام واقعی است، اظهار داشت: اسلام واقعی اگر در جوامع امروز توسعه پیدا کند، آمریکا به خطر می‌افتد، بنابراین وظیفه علمای دین است اسلامی که آمریکا را به وحشت می‌اندازد ترویج کنند.

 

وی ادامه داد: امروز شیعه و سنی اگر مسائلی را مطرح کنند که موجب بروز اختلافات شود، بصیرت که کلید اسلام‌شناسی است را از دست می‌دهند.

 

ارژنگ بیان داشت: اگر کوتاهی در تبلیغ قرآن و اسلام صورت بگیرد و نظام سیاسی اسلام برای مردم تبیین نشود، اسلام آمریکایی جایگزین اسلام ناب می‌شود اسلام که همچون سکولاریسم بی‌تفاوت است.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: اسلامی که خلاصه در منبر و محراب شود و نسبت به مسائل روز و جوامع بشری بی‌تفاوت باشد ما را به سمتی خواهد برد که دشمنان اسلام می‌خواهند.

 

وی اظهار کرد: اگر روحانیت ما در عرصه انتخابات چند منبر برای مشارکت حداکثری نداشته باشد، تحجر و جهالت جایگزین علم و آگاهی و تعقل می‌شود.

 

ارژنگ عنوان کرد: اگر نادانی نباشد، عربستان سعودی امروز به یمن تجاوز نمی‌کند و آرام‌آرام سرمایه‌های کشورهای اسلامی به یغما نمی‌رود، بنابراین نباید اجازه داد التقاط در جامعه اسلامی شکل بگیرد.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: امروز چشم دوست و دشمن به عرصه انتخابات و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه پشتوانه مردمی از نظام، باعث تلالو شعارهای انقلاب و اسلام در دنیا می‌شود، افزود: اصل موضوع حضور در انتخابات، حرکت عظیم انقلاب اسلامی است که باید جدی گرفته شود و شاخصه‌های مقام معظم رهبری در انتخاب اصلح برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/