قوای سه‌گانه آغازکننده عزم ملی برای حمایت از تولید داخل باشند
قوای سه‌گانه آغازکننده عزم ملی برای حمایت از تولید داخل باشند
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه قطعاً اقتصاد مقاومتی تاکنون تحقق پیدا نکرده است، اظهار کرد: تا زمانی که نتوانیم از محصولات تولید داخل حمایت کنیم و عزمی ملی برای خرید کالاهای داخلی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم ادعا کنیم که اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

علی وقف چی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: اشتغال زیربنای ساخت یک خانواده است و وقتی خانواده ساخته شد و نیازهای اولیه برطرف شود، در کنار آن بسیاری از مشکلات دیگر حل‌شدنی است.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مسئله ازدواج جوانان و ناهنجاری‌های جامعه که به یک دغدغه تبدیل شده است همه این‌ها به موضوع اشتغال برمی‌گردد.

 

ساماندهی اشتغال باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد

وی با تأکید بر اینکه در بحث اشتغال باید به دو موضوع توجه شود، تصریح کرد: ساماندهی اشتغال باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد و بارها گفته‌ایم باید فضاهایی ایجاد شود که یک نفر که توانایی دارد بتواند برای چندین نفر دیگر شغل ایجاد کند، آن‌وقت می‌توانیم ادعا کنیم که در زمینه اشتغال گامی برداشته شده است.

 

وقف چی به اهمیت توجه بر تولید در کمک به ایجاد اشتغال تأکید کرد و ادامه داد: وقتی موانع را برای اشتغال همه مردم برطرف کردیم، باید به سراغ مسئله تولید برویم.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث تولید باید فرمایشات رهبری فصل الخطاب باشد؛ امروز کالای داخلی تولید می‌شود اما مصرف‌کننده ندارد.

 

وی اظهار داشت: تولیدات ما به‌راحتی از گردونه تولید خارج می‌شوند به این دلیل که عمده مصرف ما مصرف کالاهای خارجی است.

 

قوای سه‌گانه آغازکننده عزم ملی برای حمایت از تولید داخل باشند

وقف چی تأکید کرد: باید عزمی ملی برای حمایت از تولید داخلی ایجاد شود و آغازکننده آن باید قوای سه‌گانه و بزرگان کشور باشند یعنی با مصرف کالای ایرانی به اشتغال کشور کمک کنند.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیار بالا و مناسبی در کشور برای صادرات محصولاتمان به کشورهای همسایه داریم، اما موانع متعددی بر سر صادرات وجود دارد که همین موانع موجب کاهش تولید هم شده است.

 

وی تصریح کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال این هستیم که سیستم بانکی و استانداردسازی و برخی مسائل گمرکی که موانع صادرات محصولاتمان است را از جلوی پای تولیدکنندگان برداریم و در این رابطه مشوق‌های صادراتی را هم تعریف کردیم.

 

بسترهای لازم برای ایجاد شغل در روستاها ایجاد شود

وقف چی افزود: برای اولین بار در کمیسیون کشاورزی مجلس در بحث اعتبارات نگاه ویژه‌ای به آبادانی روستاها شده است و متأسفانه آخرین آماری که در سال ۹۵ گرفتیم، نرخ رشد جمعیت در روستاهای ما کاهش پیدا کرده است.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بسترهای لازم ایجاد شغل در روستاها ایجاد نشود و جلوی مهاجرات روستاییان به حاشیه شهرها گرفته نشود، قطعاً روند حاشیه‌نشینی افزایش پیدا می‌کند و وابستگی به خارج از کشور نیز بیشتر می‌شود.

 

اقتصاد مقاومتی محقق می‌شد، امروز قریب به‌اتفاق مصرفمان کالاهای خارجی نبود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قطعاً اقتصاد مقاومتی تاکنون تحقق پیدا نکرده است، عنوان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شد، امروز قریب به‌اتفاق مصرفمان کالاهای خارجی نبود.

 

وقف چی در پایان اظهار کرد: تا زمانی که نتوانیم از محصولات تولید داخل حمایت کنیم و عزمی ملی برای خرید کالاهای داخلی وجود نداشته باشد که این حمایت خودش می‌تواند در بحث افزایش کیفیت کالاهای داخلی هم کمک کند، نمی‌توانیم ادعا کنیم که اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

انتهای پیام/