جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال گذشته بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر از مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور بازدید کرده اند که پیش بینی های ما روند رو به رشد اعزام ها در نوروز 96 است.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی دست اندرکاران و خادم الشهدای راهیان نور سراسر کشور که در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد، با اشاره اینکه خدمت به شهدا، توفیقی است که نصیب مسئولان، دست اندرکاران و خادمان شهدا شده است، اظهار داشت: راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور است که می تواند فرهنگ دفاع مقدس را در میان نسل های امروزی نهادینه سازی کند.

وی با اشاره به شور و اشتیاق خادمان و مسئولان راهیان نور برای دیدار با رهبرانقلاب گفت: من در هیچ زیارتگاهی و در هیچ اردوگاهی در دیدار با خادمین شهیدان در راهیان نور، هیچ درخواستی از این عزیزان جز دیدار با امام خامنه ای دریافت نکردم.
سردار فضلی خاطر نشان کرد: خدمت در سرزمین های نور توفیق می خواهد و برخی از خادمان شهدا هم توفیق شهادت نصیبشان شده است و امروز به طور جرات می توانم بگویم که شهدای مدافعان حرم یا از دست اندرکاران راهیان نور و یا از زائران راهیان نور بودند و نیاز است که قدردان این عملیات بزرگ فرهنگی کشور باشیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: ما از مولایمان امام خامنه ای عزیز، دو موضوع را یاد گرفتیم، اول اینکه اولویتمان کار برای شهدا به ویژه شهیدان گمنام باشد، دوم اینکه تقویت اردوهای راهیان نور در دستور کار و برنامه ریزی هایمان باشد.
سردار فضلی تاکید کرد: بعد از عنایت خدا، راهبری و تبیین و فرمان مولایمان باعث شد که راهیان نور تا به امروز روند رو به پیشرفت داشته باشد و قطعا برای رسیدن به قله پیشرفت، بدون عنایت خدا و تدبیر نایب امام زمان(عج) هیچ چیزی ممکن نبود.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضفعین افزود: توفیق نوکری در عملیات بزرگ فرهنگی کشور را کسب کردیم و یقینا بدون عنایت خداوند، نمی توانستیم راهیان نور را به این نقطه برسانیم.

وی افزود: این کار خیر یعنی خدمت در عرصه راهیان نور، بدون دعای پدر و مادران شما میسر نمی شد و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: ۲۰۰هزار نفر در جریان راهیان نور از تمامی استانها و بخش های کشوری و لشکری به زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس خدمت می‌کنند که شما از میان این جمعیت، نیابت پیدا کرده اید تا اینکه فردا در خدمت رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضور پیدا کنید.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: راهیان نور در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری، اقدامات و خدمات خود را به زائران ارائه می دهد؛ در اولین مرحله ثبت نام و مدیریت کاروان ها و در دومین مرحله، حمل و نقل کاروانیان به صورتی که به طور میانگین، هر یک از زوار عزیز بین ۵ تا ۶ روز در مسیر قرار می گیرند و در سومین مرحله، اسکان این زوار در اقامتگاه ها فراهم می شود و در مرحله آخر، بحث تغذیه این عزیزان مطرح می شود که تمامی این خدمات را خادمان شهدا انجام می دهند.

وی گفت: ۸۰ درصد انرژی مصرفی در راهیان نور، صرف کار سخت افزاری و ۲۰ درصد صرف کار نرم افزاری می شود.

سردار فضلی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: روایت گران دفاع مقدس در کاروان های راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس، مسئولیت سنگین روایتگری را بر عهده دارند و باید گفت که امروز راهیان نور به یک بلوغ رسیده است که این روایان به در این بلوغ، تاثیر به سزایی داشتند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه راهیان نور از صدر اسلام بوده است و بنیانگذار حرکت راهیان نور، حضرت محمد(ص) است، افزود: اعزام های راهیان نور در سال ۹۵ مثل سال های گذشته، با رشد بسیاری روبرو بوده و خیل عظیمی از مشتاقان از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

وی ابراز داشت: امروز قشر فرهیخته ما از جمله اساتید دانشگاه،فرهنگیان، دانشجویان،دانش آموزان و از پیرو جوان از قشرها و شهرهای مختلف، به مناطق عملیاتی مشرف می شوند و میزبان اصلی این مناطق که شهدا هستند، از آنها قطعا استقبال خواهند کرد و ما باید قدردان این توفیق باشیم.

سردار فضلی با تشریح برخی آمارها در راهیان نور گفت: ما در راهیان نور، ۷۶ هزار نفر مدیر کاروان داریم، ۲۲هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان راوی در کاروان ها حضور دارند، ۲۶ مبلغ روحانی و مبلیغ این کاروان ها را هدایت می کنند، ۴۰ هزار خادم به تمامی این زوار خدمات می دهند و ۴ قرارگاه تخصصی به این امر تخصیص یافته است.

 فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: ۹۰ درصد از این زوار که به مناطق عملیاتی مشرف می شوند برای بار اول است که به این مناطق سفر می کنند، که ما توانسته ایم با ایجاد شبکه حمل نقل جوان سیرایثار قدم های مثبتی در حمل نقل زوار مناطق عملیاتی برداریم.

وی گفت: ما توانستیم اردوگاه هایی که ظرفیت آن ها از اسکان ۱ استان تا ۱۷ استان است را ایجاد و ساماندهی کنیم و در سفرهای راهیان نور شاهد هستیم که شیعه و اهل سنت در کنار هم به این مناطق مشرف می شوند که این نشان از وحدتی است که در قالب کاروان های راهیان نور نمود پیدا کرده است.

سردار فضلی با بیان اینکه حرکت عظیم اردوهای راهیان نور حرکت عظیم و با ارزش است، گفت: حرکت انقلابی و مردمی راهیان نور خواب را از چشمان دشمنان گرفته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضفعین در پایان متذکر شد: در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور بازدید کرده اند که پیش بینی های ما روند رو به رشد اعزام ها در نوروز ۹۶ است.

انتهای پیام/