اعلام کشف قاره هشتم جهان! +عکس
اعلام کشف قاره هشتم جهان! +عکس
دانشمندان طی مقاله‌ای که در نشریه انجمن زمین‌شناسی آمریکا منتشر شده از کشف قاره هشتم جهان خبر داده‌اند.

به گزارش نسیم سرخس، بر اساس مقاله‌ای که در این نشریه منتشر شده  این قاره در سرزمین نیوزلند در زیر آبهای اقیانوس آرام و در سمت جنوب غربی اقیانوس کشف شده است. در واقع این قاره که زیلندیا نام گرفته ۹۴ درصدش زیر آب است و شامل نیوزیلند و کالدونیای جدید می‌شود. کالِدونیای جدید مجموعه‌ای از جزایر تحت تملک فرانسه (از ۱۸۵۳) در اقیانوس آرام است. این جزایر در محدوده ملانزی در جنوب باختری اقیانوس آرام قرار دارند. کالدونیای جدید از جزیره اصلی (Grande Terre)، جزیره لویالتی و چند جزیره کوچک تشکیل شده است.بخشی از این قاره که بر روی زمین قرار دارد مربوط به خاک سرزمین کالدونیای جدید، جزایر شمالی و جنوبی نیوزلند است. دانشمندان بر اساس خصوصیات و بررسی‌های صورت گرفته اعتقاد دارند که این سرزمین را باید قاره‌ای جدید و جدا از استرالیا دانست.

اعلام کشف قاره هشتم جهان! +عکس

 

بنا بر تحقیقات دانشمندان، سرزمین زیلندیا بر اساس شکاف در ابرقاره کهن در ۱۰۰ میلیون سال پیش به وجود آمد. این حادثه منجر به تغییر شکل پوسته زمین و در نتیجه فرو رفتن بخش بزرگی از این سرزمین در زیر آب شد. نتایج برگرفته از مشاهدات ماهواره ای دلیل محکمی بر تحقیقات این دانشمندان است.

اعلام کشف قاره هشتم جهان! +عکس

قارّه یا خُشکاد به انبوهه پیوسته‌ای از زمین بر روی کره زمین گفته می‌شود که معمولاً به صورت خشکی‌های جزیره مانند بزرگ سر از اب در آورده‌اند در این میان دو قاره آسیا و اروپا به هم چسبیده و تنها با رشته کوه اورال از هم جدا می‌شوند؛ که به اعتباری قاره اورآسیا هم نامیده می‌شوند. محققان با کشف جدید، خواهان افزایش تعداد قاره های جهان از ۷ قاره (اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا، قطب جنوب، آمریکای شمالی و جنوبی) به ۸ قاره شده‌اند.

منبع: خبر آنلاین
انتهای پیام/