سرخس به‌عنوان پایلوت تولید پنبه انتخاب شد/ برداشت ۵ هزار و ۵۰۰ تن طلای سفید در سرخس
سرخس به‌عنوان پایلوت تولید پنبه انتخاب شد/ برداشت ۵ هزار و ۵۰۰ تن طلای سفید در سرخس
مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اجرای طرح پایلوت تولید پنبه انگیزه کشاورزان سرخس را برای کشت مجدد و احیای این محصول در این شهرستان فراهم می‌کند.

ابراهیم هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: افزایش تولید محصول پنبه یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است و به دنبال این هستیم که در تولید این محصول کشور خودکفا شود.

 

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان خراسان رضوی به‌عنوان قطب تولید پنبه و رتبه یک کشور، از امیدهای عمده وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید این محصول است.

 

وی تولید بذرهای جدید، مکانیزاسیون و کاهش هزینه‌های کشاورزان را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید پنبه برشمرد و تصریح کرد: سرخس یکی از شهرستان‌های مهم و عمده تولید پنبه در کشور است که در گذشته سابقه کشت شش هزار هکتاری این محصول را دارد.

 

هزارجریبی خاطرنشان کرد: برای کشت سال آینده استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی و تعاونی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی بوده و در شهرستان سرخس به‌عنوان یک پایلوت قرار است همکاری مشترکی بین کشاورزان، تعاونی پنبه‌کاران در کنار حمایت‌های دولت داشته باشیم.

 

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در اجرای این طرح با دستاوردها و یافته‌های جدید وزارت جهاد کشاورزی و خدمات مکانیزه و سایر خدمات، شاهد افزایش تولید این محصول در سال آینده خواهیم بود.

 

وی اظهار داشت: اجرای طرح پایلوت تولید پنبه انگیزه کشاورزان سرخس را برای کشت مجدد و احیای این محصول در این شهرستان فراهم می‌کند.

 

شهرستان سرخس به جهت قدمتی که در تولید پنبه دارد، یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور ازلحاظ کمی و کیفی است.

 

با توجه به استعدادی که شهرستان سرخس به‌عنوان خاوران کشور در زمینه آب‌وهوا و خاک دارد، یکی از مناطق مستعد و پنبه‌خیز است و محصول پنبه‌ای که در این شهرستان تولید می‌شود الیاف باکیفیت و بسیار خوبی دارد.

 

در شهرستان سرخس یک کارخانه فرآوری طلای سفید با ظرفیت ۲۵ هزار تنی وجود دارد که با اجرای طرح پایلوت این محصول، می‌تواند مرکز تولید اشتغال برای بیکاران شهرستان باشد.

 

شهرستان سرخس یکی از مراکز تولید مرغوب‌ترین پنبه کشور است و در سال جاری کشاورزان این شهرستان توانسته‌اند ۵ هزار و ۵۰۰ تن از این طلای سفید را تولید کنند.

انتهای پیام/