اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ «اشد من القتل» بود/ سران فتنه دخیل در روابط ناسالم اداری شده و به وعده‌های دروغین غربی‌ها خوش‌بین بودند
اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ «اشد من القتل» بود/ سران فتنه دخیل در روابط ناسالم اداری شده و به وعده‌های دروغین غربی‌ها خوش‌بین بودند
کارشناس مسائل سیاسی اقدامات فتنه گران در سال 88 را مصداق آیه 191 سوره بقره دانست و گفت: سران فتنه دخیل در روابط ناسالم اداری شده و به وعده‌های دروغین غربی‌ها خوش‌بین بودند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید هاشم موسوی در همایش گرامیداشت ۹ دی شهرستان سرخس بابیان اینکه فتنه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شد، گفت: حسادت‌های سوادی پس از انقلاب گل کرد و عده‌ای به‌ حق‌خواهی از انقلاب پرداختند و فتنه‌انگیزی‌ها شروع شد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: وظیفه هر مسلمانی است که آن‌قدر روشنگری کند تا نقاط ریز ملحدانه شناسایی شود.

 

موسوی اظهار داشت: اگر فضایی ایجاد شد که در اعتقادات مردم شک و تردید افتاد، اضطراب در ایمان آن‌ها به وجود می‌آید و فتنه بدتر از قتل شکل می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: مردم اگر دین حق و اعتقادات صحیح را نشناسند بیشتر از اینکه به ضرب گلوله از پای درآیند با فتنه‌ها به زمین می‌خورند.

 

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: به تعبیر امام علی (ع) فتنه‌ها مانند گردبادی هستند که می‌توانند هم انسان را به بالا ببرند و هم او را به زمین بزنند.

 

موسوی دین‌داری غیر عالمانه و سطحی را از عوامل شکل‌گیری فتنه عنوان کرد و افزود: دین‌داری غیر عالمانه بستر فتنه را ایجاد می‌کند.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر مردم بدون تعقل به دین‌داری و ولایت مداری بپردازند با اندک شبهه‌ای از طرف دشمنان مقاومتشان را از دست می‌دهند.

 

وی روابط ناسالم اداری و فساد مدیریتی را یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری فتنه دانست و اظهار داشت: سران فتنه دخیل در روابط ناسالم اداری شده و به وعده‌های دروغین غربی‌ها خوش‌بین بودند.

 

موسوی با اشاره به اینکه در فتنه، خواص فتنه وارد میدان نمی‌شوند، بیان داشت: همان‌طور که استکبار جهانی برای سلطه بر کشورها به‌خصوص کشورهای اسلامی مسلمانان را به جان مسلمانان انداخته، در فتنه‌ها نیز خواص فتنه از بیرون مردم را در مقابل مردم قرار می‌دهند.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در فتنه ۸۸ سران فتنه حرفشان این بود که قدرت را در اختیار بگیرند، اما حرف اسلام این است که قدرت باید برای برپایی عدالت باشد.

 

وی نادانی و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی را زمینه‌ساز فتنه دانست و اظهار داشت: وقتی بصیرت مردم بالا رفت، سلاح فتنه گران از آن‌ها گرفته می‌شود و جامعه‌ای که آگاه باشد، فتنه در آن جامعه نفوذ نمی‌کند.

 

موسوی اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ را مصداق آیه ۱۹۱ سوره بقره دانست و تصریح کرد: اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ «اشد من القتل» بود.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به حماسه مردمی ۹ دی اشاره و خاطرنشان کرد: در ۹ دی مردم منتظر خواص و مسئولان نماندند، چون چشمان تیزبین مردم در برابر فتنه‌ها باز است.

 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بصیرت رهبر فرزانه انقلاب فهم مردم را در فضای غبارآلود فتنه روشن کرد و موجب شکل‌گیری حماسه ۹ دی شد.

انتهای پیام/