محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست +عکس
محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست +عکس
اخمها، خنده‌ها، راهبردها، بیان، رفتار و نوع کردارش او را شخصیتی فرا‌ملی کرده و بسیاری از مردم عراق به‌ویژه در شهرهای کربلا و نجف نام او را به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیتها یاد می‌کنند و می‌گویند که او در قلب آنها جای دارد.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از تسنیم این روزها ساکنان عراق و شهرهای زیارتی آن به‌ویژه کربلا و نجف روزهای نسبتاً آرامی را از لحاظ امنیت سپری می‌کنند و به کار، زندگی و مهمان‌نوازی از زائران کشورهای مختلف مشغولند.

مردم شهرهای زیارتی به‌خوبی از زائران ایرانی استقبال می‌کنند و می‌دانند یکی از کشورهایی که در سالهای سخت کنار آنها ایستاده، ایران بوده است؛ آنها بعد از دوران سیاه صدام و سرنگونی رژیم بعثی، به خوبی پی بردند که ایرانیها بهترین دوستان‌شان هستند و یک اتحاد اسلامی می‌تواند میان دو کشور فراهم شود.

ایرانیها نیز این روزها به خوبی حساب مردم مظلوم و مهمان‌نواز عراق را از جنایات گذشته رژیم بعثی صدام جدا کرده‌اند و با  همین ذهنیت برای زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کمال آرامش به این کشور سفر می‌کنند.

محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست + عکس

در سالهای اخیر که کشور عراق درگیر جنگ با گروهکهای تروریستی شده، این ایران بوده که با کمکهای راهبردی و مستشاری خود، موجب شده تا کشور عراق در راه مبارزه با تروریستها، موفق شود.

اما یکی از افرادی که در سالهای اخیر بیش از پیش برای مردم عراق شناخته شده و او را به عنوان سرباز شجاع اسلام و فردی محبوب می‌شناسند و در دل دوست دارند، شخصی نیست به جز «سردار حاج قاسم سلیمانی» است.

اگر این روزها از مردم کربلا، نجف و سایر شهرهای عراق بپرسید که یکی از محبوب ترین ایرانیهایی که می‌شناسند را نام ببرند با قاطعیت نام سردار سلیمانی را بر زبان می‌آورند و او را در قلب خود جای داده‌اند.

عقیل ۳۲ ساله کارمند و ساکن کربلا یکی از محبوب‌ترین ایرانیها در میان مردم عراق و حتی منطقه را حاج قاسم سلیمانی می‌داند.

او می‌گوید: سردار قاسم سلیمانی همه مردم عراق می‌شناسند و او محبوبیت زیادی در دل اهالی کربلا و شهرهای مختلف عراق دارد؛ حتی خاطرم هست که وقتی این مرد بزرگ به کربلا و بین‌الحرمین آمده بود جمعیت زیادی پیرامون او جمع شده بودند و این استقبال بی‌نظیر بود.

محمد‌ علی هاشم دانشجوی  ۱۹ ساله‌‌ای که برای امرار معاش زندگی کار هم می‌کند، می‌گوید: قاسم سلیمانی به بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریستها کمک کرده و او را فردی محبوب و درستکار می‌دانیم.

محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست + عکس

وی عنوان می‌کند: نام قاسم سلیمانی رعشه بر اندام تروریستهای سفاک می‌اندازد و این سرباز اسلام در همه عراق و حتی منطقه محبوبیت دارد.

خالد ابید ابوعلی ۵۰ ساله که راننده یکی از خودرهای سنگین است نیز قاسم سلیمانی را فردی با شهامت معرفی کرده و تصریح می‌کند: قاسم سلیمانی یکی از مدافعان کشور عراق بود و در کنار سایر دلاوران عراقی از کشور و این سرزمین مقدس دفاع کرده است.

وی با لهجه‌ای عراقی شعری برای سردار ‌می‌خواند و در آخر با لحنی شیرین می‌گوید: قاسم سلیمانی Very very good

علی ۲۵ ساله کارمند نیز زائران ایرانی‌ در عراق را دوست دارد و با احترام درباره زائران امام حسین(ع) سخن می‌گوید.

او هم یکی از نام آشناترین و محبوب‌ترین ایرانیهای داخل عراق را قاسم سلیمانی می‌داند و برای او و  تمامی سربازان اسلام آرزوی سلامتی و طول عمر می‌کند.

محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست + عکس

مردم عراق، سوریه، بحرین و سایر کشورهای مظلوم این روزها نام و چهره قاسم سلیمانی را به‌خوبی می‌شناسند؛ او کسی است که ترس بر دل دشمنان زبون اسلام می‌اندازد و محبوبیت او فراملی است.

قاسم سلیمانی که خود را مطیع محض ولایت و اسلام می‌داند با وجود پرهیزش از رسانه‌ای شدن، به یکی از محبوب ترین چهره‌های رسانه‌ای در جهان اسلام و سایر آزادیخواهان دنیا بدل شده است.

این محبوبیت بی‌شک مرهون ایمان به خدا، پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ولایتمداری و شجاعت در برابر دشمنان است.

 انتهای پیام/