رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت‌‌وگویی اختصاصی به رییس جمهور منتخب این کشور درباره عواقب پاره کردن برجام هشدار داد و تاکید نمود، توافق اتمی منجر به متوقف ساختن گام نظامی ایران شد.
به گزارش نسیم سرخس، «جان برنان» رییس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) در گفت‌‌وگویی اختصاصی با نشریه آمریکایی «سیرکا» به «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب این کشور پیرامون عواقب پاره کردن برجام هشدار داد و گفت، این امر موجب رقابت تسلیحاتی در منطقه می‌شود.

جان برنان در این گفت‌گو درباره توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی گفت، از بین بردن این توافق منجر به رقابت تسلیحاتی اتمی در خاورمیانه می‌شود. این توافق توانایی ایران در جمع آوری موارد لازم برای ساخت کلاهک‌های اتمی را کاهش داده است.

وی اظهار داشت: «آن‌چه که ما در این توافق نیاز نداریم همانا عقب‌نشینی از آن است زیرا ایران آنگاه گام‌های لازم را به سوی برنامه اتمی برداشته و کشورهای منطقه نیز می‌پندارند که نیاز به چنین برنامه‌ای دارند و این امر منجر به رقابت تسلیحاتی خواهد شد.»

برنان در ادامه اظهار داشت: «این توافق هرچند که کامل نیست اما از دید من توافقی خوب است زیرا گام نظامی ایران را متوقف کرد. این توافق همچنین، البته از دید من، فرصتی به میانه روهای ایران داده تا رشد بیشتری داشته به طوری که این کشور بازیگر مسئولیت پذیرتری در منطقه و جهان شود.»

وی در بخش دیگر این مصاحبه درباره سرنوشت سوریه با اتهام زنی به رییس جمهور این کشور افزود، مادامی‌که «بشار اسد» رییس جمهور سوریه است، مردم این کشور دربرابر جنگ تسلیم نمی‌شوند زیرا او موجب قتل بیگناهان بسیاری شده است. من امیدوارم که تروریست‌ها نابود شوند و افرادی از ارتش آزاد سوریه بتوانند درنهایت برتری یافته و نه تنها دولت اسد را سرنگون ساخته بلکه جایگزین او شوند.»

رییس سازمان سیا در بخش دیگر این مصاحبه اظهار داشت: «آمریکا باید در پی تغییر سیاسی در دمشق  باشد به‌طوری که شما دولتی داشته باشید که نماینده مردم بوده و جوامع مختلف را نیز در نظر گیرد و مبارزه‌ای ضد تروریستی قوی و دقیقی داشته باشد.»

منبع: فارس
 انتهای پیام/