بخش استفتائات دفترمقام معظم رهبری به سوالی درباره آئین‌نامه وزارت صنعت درباره بازاریابی شبکه‌ای پاسخ داد.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از فارس، بازاریابی شبکه ای از جمله پدیده های اقتصادی است که طی سالهای گذشته با آن مواجه بوده‌ایم. با گسترش این پدیده آئین‌نامه از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت برای قانون‌مند شدن اینگونه فعالیت اقتصادی تدوین شد اما همچنان شباهت اینگونه فعالیت اقتصادی با شرکت‌های هرمی، سوء استفاده‌های صورت گرفته و مشکلات متعاقب آن در این شیوه بازاریابی مشهود بود.

آئین‌نامه یاد شده حالا موضوع سوالی است که از دفتر مقام معظم رهبری مطرح شده که متن این سوال و پاسخ به آن در ادامه می‌آید:

سؤال: همانگونه که مستحضرید آیین نامه ای توسط وزارت صنایع، جهت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای تنظیم شده است، خواهشمند است نظر فقهی مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) را در مورد این آیین نامه و  فعالیت طبق آن اعلام فرمایید.

جواب: چنانچه آیین نامه مزبور از نظر شورای محترم نگهبان مورد تأیید باشد، فعالیت اقتصادی بر طبق آن فی نفسه اشکال ندارد.

بر اساس این گزارش یکی از اشکالات عمده‌ای که به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مطرح می‌شود پایبند نبودن حتی به آئین نامه یاد شده است. از سوی دیگر موضوع قانونمند شدن بازاریابی شبکه‌ای به باور بسیاری از کارشناسان باید از مسیر مجلس شورای اسلامی و با تصویب نمایندگان و همچنین تائید شورای نگهبان محقق می‌شد اما این آئین‌نامه صرفا به تصویب وزارت صنعت رسیده است.

 انتهای پیام/