عزت ایران اسلامی مرهون فداکاری شهید فهمیده‌ها است/ امروز «شهادت» دانش آموزان تحصیل علم و جهاد علمی است
عزت ایران اسلامی مرهون فداکاری شهید فهمیده‌ها است/ امروز «شهادت» دانش آموزان تحصیل علم و جهاد علمی است
امام جمعه سرخس گفت: اگر مجاهدت و فداکاری شهیدان و به‌خصوص نوجوانان شهیدی همچون شهید حسین فهمیده که متأسفانه درس آن‌ها نیز از کتب درسی حذف شده است نبود، امروز ایران اسلامی هیچ عزتی نداشت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز در یادواره شهید جاویدالاثر اسماعیل مشهدی که در هنرستان شهید کلانتری سرخس برگزار شد، گفت: اگر مجاهدت و فداکاری شهیدان و به‌خصوص نوجوانان شهیدی همچون شهید حسین فهمیده که متأسفانه درس آن‌ها نیز از کتب درسی حذف شده است نبود، امروز ایران اسلامی هیچ عزتی نداشت.

 

امام‌جمعه سرخس به رسالت امروز دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز «شهادت» دانش آموزان همان تحصیل علم و جهاد علمی است.

 

ارژنگ تصریح کرد: کشورهای پیشرفته در علم مانند آمریکا، یک روز سر سفره کشورهای اسلامی نشستند و علم آن‌ها را دزدیدند و اکنون با همان علم به بشریت ظلم می‌کنند.

 

وی اقتدار ایران اسلامی را درگرو تحصیل و جهاد علمی دانست و اظهار داشت: یک جوان عالم باسواد که علم او همراه با معنویت است، می‌تواند در سرنوشت و آینده کشور تأثیرگذار باشد.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه هرچه داریم از برکت خون شهیدان است، ادامه داد: روزی جوانان فرهیخته ما احساس وظیفه کردند که رسالت در میدان جنگ است و امروز رسالت جوانان ما باسواد شدن همراه با معنویت و جهاد علمی است.

 

ارژنگ بیان داشت: کشور ما یک کشور اسلامی است و اگر فضایل اخلاقی نداشته باشیم و مفاهیم قرآنی را نفهمیم به خون شهدا خیانت کرده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا به خاطر پاسداشت مقام شامخ شهیدان است و اینکه بیاموزیم امروز پیمودن راه شهدا با علم‌آموزی و معنویت است.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: جنایت اتمی هیروشیما و ناکازاکی علمی بود که در خدمت تقوا و معنویت نبود، اما علم امام خمینی (ره) به بشر حریت داد و در مقابل طاغوت‌ها ایستاد.

انتهای پیام/