فرمانده هوانیروز با اشاره به برنامه‌های این نیرو در حوزه تعمیرات اساسی و بازآماد گفت: امسال بیش از 12 فروند بالگرد را به ناوگان هوانیروز ملحق می‌کنیم.
به گزارش نسیم سرخس، امیر هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز، با اشاره به فعالیت های شبانه روزی کادر فنی و خلبانان هوانیروز از گذشته تاکنون اظهار داشت: هوانیروز یکی از یگان‌های پادررکاب، ولایی و متعهد است که با حمایت‌های فرماندهی نزاجا و سلسله مراتب فرماندهی تاکنون توانسته ماموریت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام دهد.

فرمانده هوانیروز با اشاره به ماموریت‌های این نیرو تصریح کرد: هوانیروز در حال حاضر ضمن اجرای پروازهای عملیاتی خود در سراسر کشور از جمله شمالغرب، جنوب غرب و جنوب شرق، بنا به درخواست وزیر محترم بهداشت از ستادکل نیروهای مسلح به طور روزانه و حتی در روزهای تعطیل پروازهای اورژانس را هم انجام می دهد.

وی افزود: ساعت پروازهای ما در سال ۹۴ نسبت به سال قبل بیش از ۲ هزار ساعت افزایش داشته است و امسال نیز در بحث اطفای حریق نیز عملیات هایی را صورت داده‌ایم.

امیر یاری با تاکید بر صرف فعل خودباوری و خود اتکایی در هوانیروز گفت: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند «ما می‌توانیم» و مقام معظم رهبری بحث ارتقای توان رزمی را مطرح نمودند، هوانیروز در تمامی دوران از جمله دفاع مقدس تاکنون سعی نموده با بکارگیری ظرفیت‌های خود روز به روز بر توان دفاعی و رزمی بیفزاید.

وی ادامه داد: در سوم مرداد سال جاری در ستاد هوانیروز از شبیه ساز بالگرد کبری رونمایی کردیم که امیر فرماندهی نزاجا در این مراسم عنوان کردند «هوانیروز تمام ماموریت‌هایش را با قوت و قدرت انجام داده» و همچنین به دو ماموریت عملیاتی این نیرو در جنوب شرق اشاره کردند که طی آن بالگردهای این نیرو به پشتیبانی نیروی انتظامی شتافته و خودروهای اشرار و قاچاقچیان را به آتش کشیدند.

فرمانده هوانیروز که اینگونه اتفاقات را نشان دهنده اقتدار نیروهای مسلح دانست، خاطرنشان کرد: کمتر از ۲ ماه گذشته در یکی از استانهای غربی یکی از نمایندگان مجلس استان مورد تهدید واقع شده بود که طی آن در کوتاه ترین زمان ممکن بالگردهای هوانیروز در منطقه حضور پیدا کرده و منطقه را رصد کردند و ماموریت مورد نظر را انجام دادند که این نشان دهنده اقتدار نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی است که هوانیروز هم بخشی از این نیرو است.

وی با اعلام این خبر که سالانه به طور معمول ۷ الی ۸ بالگرد زمین گیر شده را بازآماد و به ناوگان هوانیروز ملحق می‌کنیم، افزود: این بالگردها معمولا به دلایل نارسایی قطعاتی برای مدتی زمین گیر می‌شوند که با تلاش مجدانه توسط متخصصان توانمند هوانیروز دوباره احیا می‌شوند.

امیر یاری با بیان اینکه تعدادی از بالگردهای هوانیروز در صنایع پنها وابسته به وزارت دفاع مراحل بازآمد را می‌گذرانند و تعدادی دیگر توسط متخصصان داخلی هوانیروز انجام می‌شود، افزود: موضوع بازآماد در هوانیروز معمولا در پروسه‌های سه ماهه انجام شده و بالگردهای زمین گیر شده در طول این مدت ریل تعمیراتی را می‌گذرانند.

وی در پایان گفت: امسال برنامه ریزی کردیم که بیش از ۱۲ فروند بالگرد را به ناوگان هوانیروز ملحق نماییم.

منبع: دفاع پرس
 انتهای پیام/