نظارت بر ذبح بهداشتی ۲۲۴۱ رأس دام در سرخس
نظارت بر ذبح بهداشتی ۲۲۴۱ رأس دام در سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بازدید بهداشتی بر روی 2 هزار و 241 رأس دام سبک و سنگین توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی سرخس در کشتارگاه دام شهرستان انجام شده است.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی از فعالیت‌های مهم و حیاتی سازمان دامپزشکی کشور است که در صورت وقفه در انجام آن، عواقب و مخاطرات فراوانی ازجمله مسمومیت‌های غذایی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب مالت، تب کریمه کنگو، سیاه‌زخم، کیست هیداتید، سل و هاری مصرف‌کننده را تهدید می‌کند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: به‌منظور تأمین سلامت مصرف‌کننده و تحقق امنیت غذایی، دام‌های کشتاری شهرستان سرخس اعم از گاو، گوساله، شتر، گوسفند و بز در صورت داشتن بیماری و یا هرگونه آلودگی دیگر که سلامت مصرف‌کننده را تهدید کند از چرخه مصرف حذف می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا ۵۲۲ کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی دام از ابتدای سال جاری تاکنون غیرقابل‌مصرف تشخیص داده شده و به‌صورت بهداشتی معدوم شده‌اند.

 

باغبان نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت بهداشتی، ناظر ذبح شرعی دام که در محل کشتارگاه دام مستقر است نیز بر ذبح شرعی و حذف و معدوم‌سازی  اجزای حرام لاشه نظارت دارد.

 

رییس شبکه دامپزشکی سرخس از مردم درخواست کرد به‌منظور حفظ سلامت خود از مصرف گوشت دام فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی پرهیز کرده و فرآورده خام دامی موردنیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/