محاصره حلب کامل شد
محاصره حلب کامل شد
ارتش سوریه عملیات نظامی خود برای تأمین امنیت حلب را تکمیل کرد و موفق شد این شهر را به همراه چند هزار فراد مسلح حاضر در آن محاصره کند.

به گزارش نسیم سرخس ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دو هفته پیش موفق شدند پس از آغاز عملیات سرنوشت‌ساز شمال و غرب شهر حلب، کنترل مزارع شمالی، میانی و جنوبی «الملاح» در شمال شهر حلب را در دست گیرند و راه کاستیلو -شاهراه امدادی تروریست‌ها منتهی به داخل شهر حلب- را با قدرت آتشباری قطع کنند.

این نیروها از روز گذشته عملیاتی را برای آزادسازی لیرمون و بنی زید آغاز کردند که امروز موفق شدند کنترل کامل این دو شهرک را به دست گیرند و بدین ترتیب محاصره تروریستها در شهر حلب کامل شد.

آزادسازی شهرک لیرمون و تکمیل محاصره حلب

در همین راستا، یک منبع نظامی به تلویزیون دولتی سوریه خبر داد که شهرک «لیرمون» از چنگ تروریستها به صورت کامل آزاد شده است.

شبکه «الاخباریه» اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات نظامی خود برای تأمین امنیت حلب را تکمیل کرد و موفق شد کنترل گاراژهای «عفرین» و «السکن الشبابی» و همه ساختمانها کارگاههای لیرمون» را به دست گیرد؛ مسئله‌ای که به معناص تکمیل محاصره حلب است.

شبکه خبری «المیادین» نیز گزارش داد، پس از اینکه شمار زیادی از افراد غیر نظامی به مناطق تحت سیطره ارتش در حلب رفتند، تروریستها دیگر اجازه نمی‌دهند غیرنظامیان از این مناطق خارج شوند.

اندازه واقعی  

به گزارش این شبکه، نیروهای سوری همچنین پس از فرار تروریستها به ریف شمالی حلب، وارد منطقه بنی زید شد.

بنا بر این گزارش،  ارتش سوریه همچنین موفق شد کنترل منطقه السکن الشبابی واقع در منطقه «بنی زید» در شمال حلب را نیز به دست گیرد.

آغاز عملیات انسانی سوریه و روسیه در حلب و ایجاد گذرگاه برای خروج غیر نظامیان و افراد مسلح

از سوی دیگر، «سرگئی شوویگو» وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که دولت سوریه و ارتش روسیه از امروز پنجشنبه ۲۸ جولای عملیات انسانی گسترده‌ای را در شهر حلب آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات با تفویض «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود، تأکید کرد: برای خروج افراد غیر نظامی و افراد مسلحی که تمایل به تحویل سلاح خود دارند، ۳ گذرگاه باز شده است. همچنین یک گذرگاه نیز برای عناصر تروریستی ارتش آزاد در نظر گرفته شده تا بتوانند از این منطقه خارج شوند.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «با وجود اینکه آمریکاییها تا کنون هیچ توضیحی درباره جدایی جبهه النصره و ارتش آزاد ارائه نکرده‌اند، لذا باید گذرگاه امنی به سوی راه کاستیلو در نظر گرفته شود تا افراد پیکارجو (ارتش آزاد) و کسانی که سلاح دارند عبور کنند.

شویگو ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی برای شرکت در عملیات بشردوستانه حلب، گفت: «اطراف درگیر را چند بار به آشتی دعوت کردیم، ولی افراد مسلح نظام آتش‌بس را چندین بار نقض کرده و به مواضع نیروهای دولتی حمله کردند… لذا همه اقدامات مذکور برای تضمین امنیت ساکنان حلب است».

وی همچنین اعلام  کرد که روسیه از طریق هوایی کمکهای غذایی و مایحتاج اولیه به حلب میفرستد و آنان را در اختیار افراد غیر نظامی قرار می‌دهد که افراد مسلح آنان را در داخل شهر محاصره کرده‌اند.

در همین راستا، خبرها از این مسئله حکایت دارد که مذاکرات میان ارتش سوریه و سه گروهک در محاصره در شرق حلب برای تسلیم خود وارد مرحله خوبی شده است و باید منتظر تسلیم زودهنگام افراد مسلح در این منطقه باشیم.

رئیس جمهور سوریه فرمان مشروطی برای عفو صادر کرد

در پی این پیشروی مهم و حیاتی نیروهای مقاومت، بشار اسد «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه فرمانی را برای عفو در این کشور صادر کرد. این فرمان شامل چهار بند است و در آن شرایط کسانی که می‌توانند مورد عفو قرار گیرند، تشریح شد(جزئیات بیشتر).

وی همچنین  در گفت‌وگو با یک شبکه یونانی گفت که به بازگشت تروریست‌ها به زندگی عادی خود تأکید دارد و اگر آن‌ها بخواهند به زندگی عادی خود بازگردند و سلاح خود را تحویل دهند، در آن صورت مشمول عفو قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور سوریه همچنین تأکید کرد: «عفو در حال حاضر اجرا می‌شود و گزینه مناسبی برای آن‌هایی است که سلاح در دست گرفته‌اند تا به زندگی عادی بازگردند؛ اگر استعدادش را دارند به فعالیت سیاسی بپردازند، برای انتخاب شدن از طریق صندوق‌های رأی اقدام کنند و کلا هر اقدام قانونی که در هر کشوری نیز وجود دارد را انجام دهند».

جماعت علمای حلب نیز از همه افراد مسلح خواستند که سلاح خود را بر زمین نهاده و درخواست ارتش سوریه برای تسلیم شدن را قبول کنند تا بدین ترتیب امنیت به سوریه بازگردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/