شهید ملک محمد سالارزهی
شهید ملک محمد سالارزهی
شهيد ملك محمد سالارزهي در روستاي نوروزآباد از توابع شهرستان سرخس به دنيا آمد.

نام و نام خانوادگی: ملک محمد سالارزئی

نام پدر: حاج خان محمد

تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۰۷/۱۴

محل تولد: روستای نوروزآباد شهرستان سرخس

محل شهادت: جبهه غرب (پیرانشهر)

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۶/۲۷

آرامگاه: بهشت النبی (ص) شهرستان سرخس

خلاصه ای از زندگینامه شهید:

شهید ملک محمد سالارزئی در روستای نوروز آباد از توابع شهرستان سرخس به دنیا آمد. در دوران کودکی ویژگی هایی همچون شوخ طبعی ، شجاعت و اخلاق نیکو داشته است. تا کلاس پنجم ابتدایی در همان روستا تحصیل کرد. وی پابه‌پای خانواده در امر کشاورزی و دامداری و کار های روزمره زندگی کوشا و ساعی بود.

این شهید بزرگوار در ۱۷ سالگی ازدواج  و برای جست و جوی شغل،به شهر سرخس عزیمت نمود. ثمره زندگی این شهید یک فرزند پسر بود. با توجه به علاقه شدیدی که این شهید به آرمان های انقلاب اسلامی و امام خویش داشت؛ داوطلبانه و یک سال زودتر از موعد به خدمت مقدس سربازی درجبهه های حق علیه باطل شتافت. اعتقاد قلبی شهید، این بود که برای دفاع از خاک ، ناموس وطن باید با تمام قوا، وارد میدان شد و به جبهه رفت. و سرانجام در اثر درگیری با عناصر ضدانقلاب و منافق در منطقه پیرانشهر (جبهه غرب) به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

وصیّتنامه شهید ملک محمد سالارزئی:

((بِسم‌الله‌الرَّحمن‌الرَّحیم و صَلی‌الله علی محمد وآله‌ الطاهرین))

خداوندا  !  من   به   یگانگی   و  اصول  دینی ک برای  راهنمایی  بشر فرستادی ؛  معتقدم. و این راه   را   آگاهانه    انتخاب کردم . انشاءالله   خداوندِ تبارک و تعالی مرا بپذیرد  و مرا  در  زمره شهدا   قرار دهد. شما را  به  خدا قسم حــــــراست از خون شهیدان مظلوم که براى حفظ اسلام و این مملکت اسلامى جان دادند و این معلولین که بخاطر انقلاب اسلامى دچار نقص عضو گردیده‌اند فراموش ننمائید     ؛ که  بار  مسئولیت  آنها  بر  دوش  شما است و فرداى قیامت باید پاسخ گو باشید!. مادرم خودت شاهد بودى که   فرزندت  لحظه اى  آرام نمى گرفت و نمى توانست پیش شما آرام  بگیرد  چونکه  عشق  به  خداوند او را به سوى جبهه هاى جنگ و میدانهاى نبرد        مى کشید تا اینکه  به آرزوى اش یعنى شهادت برساند و اکنون که تو جاى فرزند خویش را خالى مى بینى احساس ناراحتى مکن خوشحال باش  ! که  فرداى  قیامت  پیش فاطمه زهرا(س)  روسفید هستى. حرف       ولی فقیه   حجت است ؛ آنرا  مغتنم  بشمارید  و  به آن حتما عمل کنید.  در   راه اسلام و قرآن قدم بردارید  و به  واجباتی همچون  (نماز اول وقت، حجاب و..)  عمل کنید   و   مواظب باشید که   شیطان باعث  دوری شما از خدا نگردد. از پدر  و  مادرم که  حق بزرگی  بر گردنم دارند، می‌خواهم که  مرا ببخشند؛ من  نیز همواره  برایشان  دعا کرده‌ام  که عاقبت به  خیر شوند. از همسر گرامی و فداکار می‌خواهم که مرا ببخشد که کمتر توانسته‌ام درکنار آن باشم . از همه دوستان و آشنایان و همسایگان واهل فامیل ، تقاضای حلالیت دارم.

خدایا ! توفیق  عمل  به  دستورات  خودت  را  به  مابده  و  ما را  در   خطِ  آقا صاحب الزمان (عج)   ثابت   قدم  بفرما!

خداوندا!   به   امام خمینی  عزیز تر از جانم  و همه خدمتگزاران   با اخلاص ،  نصرت   و   موفقیت   عنایت  فرما!

« لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ »

{{   اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج   }}

[  وَالسَّلام . ]