بهبود وضعیت راه ارتباطی، سرخس را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند
بهبود وضعیت راه ارتباطی، سرخس را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند
منتخب مردم سرخس در مجلس دهم اظهار کرد: اگر خط ریلی چابهار به سرخس و بندرعباس به سرخس تقویت شود و وضعیت جاده ارتباطی شهرستان بهبود پیدا کند، سرخس به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: ۲۰ سال پیش باهمت آستان قدس رضوی منطقه ویژه اقتصادی سرخس شروع به کار کرد و در این دوره ۲۰ ساله با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌های جدی در این منطقه صورت گرفت.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم بابیان اینکه اکنون فصل شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در ابعاد مختلفی چون حمل‌ونقل ریلی و فرودگاه دارای امتیازات ویژه‌ای است.

 

وی بابیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در شهرستان سرخس، جاده سرخس- مشهد است، اظهار داشت: با جدیت پیگیر این هستیم که این مسیر، دوبانده شود که هم برای استفاده مردم و هم برای ترانزیت کالا تسهیل شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حضور مهمانان خارجی در شهرستان سرخس تصریح کرد: یکی از وظایف ما این است که فضای سرخس را با فضای ملی منطبق کنیم.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که مقامات ارشد اجرایی کشور را به شهرستان سرخس بیاوریم و اگر می‌خواهیم منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تبدیل شود باید آقای ترکان در سرخس حضور پیدا کند و ظرفیت‌های شهرستان را معرفی کنیم.

 

وی اظهار داشت: باید فضای حوزه سرزمینی سرخس به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در حوزه پتروشیمی در سرخس مجوزهای مختلفی صادرشده اما هنوز عملیاتی نشده است.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه پایین‌دستی گاز در شهرستان سرخس وجود دارد که بایستی عملیاتی شود.

 

وی وجود کارخانجات کاشی و سرامیک و صنایع تبدیلی پنبه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان عنوان کرد و افزود: بهبود و توسعه جاده سرخس می‌تواند به سرمایه‌گذاری در این منطقه کمک شایانی داشته باشد.

 

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: امروز مردم شهرستان سرخس نیازمند توسعه‌ای فراگیر با مشارکت‌های بین‌المللی هستند.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم ادامه داد: نیازمند سرمایه‌گذاری‌هایی در سرخس هستیم که فرصت ایجاد اشتغال را ایجاد می‌کند و در حوزه مبادلات مرزی نه‌فقط ترکمنستان، بلکه باید با تمام کشورهای آسیای میانه ارتباط برقرار کنیم.

 

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاران خارجی بامطالعه و دقت بیشتر برای سرمایه‌گذاری در شهرستان سرخس حضور پیدا کنند و رویکرد آینده این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری مبنا قرار دهند.

 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر خط ریلی چابهار به سرخس و بندرعباس به سرخس تقویت شود و وضعیت جاده ارتباطی شهرستان بهبود پیدا کند، سرخس به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/