پایان برجام های ۲ و ۳ و۴ چیست؟!
پایان برجام های ۲ و ۳ و۴ چیست؟!
برجام پنج: عقب نشینی از برخی اصول قانون اساسی و احکام اسلام و چشم بستن بر خون شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو، وبلاگ” افاضات عقل کل” نوشت:

برجام یک: عقب نشینی از دستاوردهای هسته ای و چشم بستن بر خون شهدای هسته ای

توجیه: دشمن می خواست حتی یک سانتریفیوژ هم نداشته باشیم اما ما با مذاکره و گفتگو توانستم چند هزار سانتریفیوژ را نگه داریم و این یعنی برد- برد!

برجام دو: عقب نشینی از خط قرمز نظام(یعنی فتنه۸۸) و چشم بستن بر خون شهدای فتنه
توجیه: باید سران فتنه را دوباره به صحنه بیاوریم تا آشتی ملی رخ دهد و این یعنی برد- برد!

برجام سه: عقب نشینی از دستاوردهای موشکی و چشم بستن بر خون شهدای صنعت دفاعی
توجیه: دشمن می خواست حتی یک موشک هم نداشته باشیم اما ما با مذاکره و گفتگو توانستیم بخشی از موشک های کوتاه برد را حفظ کنیم و این یعنی برد-برد!

برجام چهار: عقب نشینی از دستاوردهای منطقه ای و چشم بستن بر خون شهدای مدافع حرم
توجیه: دشمن می خواست جبهه مقاومت در سوریه و عراق و لبنان و یمن و غزه را به طور کامل حذف کرده و خلع سلاح نماید اما ما با مذاکره و گفتگو توانستیم بخشی هر چند اندک از جبهه مقاومت را به طور محدود حفظ کنیم و این یعنی برد- برد!

برجام پنج: عقب نشینی از برخی اصول قانون اساسی و احکام اسلام و چشم بستن بر خون شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی
توجیه: دشمن می خواست اسلام را به صورت کامل از زندگی مردم ایران حذف نماید اما ما توانستیم با مذاکره و گفتگو ،بخشی از احکام اسلام مثل فریضه نماز و روزه! را حفظ کنیم و این یعنی برد-برد!
.
.
.
.
.
برجام چندم: عقب نشینی از نوامیس ایرانی و چشم بستن بر غیرت و شرافت انسانی
توجیه: دشمن به تمام نوامیس ایرانیان چشم دوخته بود اما ما توانستیم با مذاکره و گفتگو ، فقط چند هزار از نوامیس را به صورت مسالمت آمیز بدهیم و بقیه را حفظ کنیم و این یعنی برد-برد!!!!!!!!!!!!!

شاید گمان کنید که این بخش آخر، خیلی اغراق آمیز است و مضحک به نظر می رسد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که عقب نشینی همیشه به صورت تدریجی صورت می گیرد و حساسیت مردم نیز همراه با هر عقب نشینی به تدریج کاهش می یابد. مثلا تا قبل از توافق هسته ای هرگز فکر نمی کردیم بتوانند از دستاوردهایی که برای آن خون شهدای هسته ای هزینه شده است عقب نشینی کنند اما امروز شاهدیم که از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد می کنند و به آن تا پایان تاریخ افتخار می کنند در حالی که تحریم ها فقط روی کاغذ برداشته شده!
هرگز فکر نمی کردیم بتوانند فردو را به یک دکور هسته ای تبدیل کنند و اورانیوم ۲۰ درصد را به باد دهند! هرگز فکر نمی کردیم دشمن آنقدر پررو و وقیح شود که نسبت به انجام آزمایش موشکی در خاک کشورمان نیز واکنش نشان دهد! و…

عقب نشینی حد و مرز نمی شناسد. دولتی که بتواند از دستاوردهای علمی نخبگانش که ناموس علمی کشور به حساب می آید عقب نشینی کند ، ممکن است روزی هم چوب حراج به غیرتش بزند و نوامیس ایرانی را حراج کند.

اگر باز هم فکر می کنید این حرف ها مبالغه آمیز است نگاهی به ژاپن بیندازید. ژاپنی که به اقتصادش می نازد برای حفظ رابطه اش با آمریکا ،غیرتش را فروخته است. اخبار را مرور کنید: تجاوز سه سرباز آمریکایی به یک دانش آموز ۱۲ ساله ژاپنی ؛ تجاوز گروهی سربازان آمریکایی به یک دختر ژاپنی و…

این ها تنها نمونه ای از تجاوز و قتل مردم ژاپن توسط سربازان آمریکایی است. سربازانی که دولت ژاپن اجازه هیچگونه برخوردی با آنان را ندارد و باید در آمریکا به پرونده آنان رسیدگی شود و مردم ژاپن هیچگاه در جریان بررسی این پرونده ها قرار نمی گیرند. مردمی که سال هاست می خواهند آمریکا را از کشورشان بیرون کنند اما نمی توانند و حتی اعتراضات آنان نسبت به حضور سربازان آمریکایی ، توسط برخی از رسانه های ژاپنی سانسور می شود. شاید آن رسانه ها هم مثل برخی شبه روشنفکرنماهای ایرانی معتقدند برای یک تعرض که نباید رابطه را برهم زد!

در کنار آن ، نگاهی به عملکرد برخی سیاستمداران ایرانی نیز بیندازید و یک لحظه فکر کنید سیاستمدارانی که در قبال تعرض به دو نوجوان ایرانی و کشتار صد ها حاجی و توهین های مکرر سعودی ها به ملت ایران ، همچنان خواستار تداوم رابطه دوستانه با عربستان هستند ؛ اگر خدای ناکرده روزی آرزوهایشان عملی شود و پای آمریکا به ایران باز شود آیا می توانند مدافع حقوق ملت ایران در برابر آمریکا باشند؟ مسلما نه!
وقتی با عربستان که نوچه آمریکاست اینقدر تعارف دارند معلوم است برای آمریکا سنگ تمام می گذارند! مگر امروز نمی بینید این آقایان حتی از اینکه بگویند آمریکا به تعهداتش عمل نکرده ،ناراحت می شوند و واکنش نشان می دهند.

برجام ۲ و ۳ و ۴ و… یعنی تاراج تدریجی غیرت ملی!

و پایان این برجام ها ،دست کشیدن از اسلام و عزت و غیرت و شرافت انسانی است . اگر به دنبال اعتمادسازی با غرب و آمریکا هستید آنها تنها وقتی به ما اعتماد می کنند که از روش و آیین غرب پیروی کنیم. قرآن می فرماید:
« و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم» یهود و نصاری از تو راضی نمی شوند مگر اینکه از آیین آنها پیروی کنی.

 

انتهای پیام/