حقیقت کی اف سی از زبان مدیر ایرانی‌اش
حقیقت کی اف سی از زبان مدیر ایرانی‌اش
رستوران کی اف سی حلال ایرانیان یکی از پرحاشیه‌ترین رستوران‌های ایرانی است که به دلیل نام آمریکایی اش حواشی زیادی داشت، حاشیه هایی که عباس پازوکی مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان آن را ناشی از سایه بلند سیاست بر اقتصاد می داند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «رازق»، رستوران کی اف سی حلال ایرانیان یکی از پرحاشیه‌ترین رستوران‌های ایرانی است که به دلیل نام آمریکایی اش حواشی زیادی داشته است. عباس پازوکی مدیرعامل کی اف سی حلال ایرانیان که رستورانش دو روز بعد از افتتاح به دلیل استفاده از برند شرکت کی اف سی آمریکا پلمپ شده بود اعلام کرد برند کی اف سی ایرانی متعلق به شرکت ترکیه ای است و ربطی به آمریکا ندارد اما استفاده از تصویرمعروف کی اف سی آمریکایی و برند این شرکت شاید به قول فاضلی رییس اتاق اصناف ایران تنها خطای این روزنامه نگار دیروز و فعال اقتصادی امروز باشد که منجر به پلمپ رستورانی شد که این روز ها زمزمه بازگشایی مجدد آن به گوش می رسد.

سردار خلیل هلالی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا درگفت‌وگویی با بیان اینکه برندها و نحوه استفاده از آنها در کل کشور از سوی پلیس اماکن بررسی شده است، تصریح کرد: چندین واحد تحت عنوان کی‌اف‌سی و مک‌دونالد در کشور فعالیت می‌کردند اما هیچ ارتباطی با این برندها نداشتند و مالکان تنها از روی بی‌اطلاعی از قوانین چنین نامی را انتخاب کرده بودند.

وی که یکی از دلایل پلمپ کی اف سی حلال ایرانیان را عنوان «کی اف سی» می داند، گفت: چنانچه این واحدها عنوان خود را تغییر ندهند، پلیس برابر قانون اقدام به پلمب آنها خواهد کرد.

این در حالی است که پروانه کسب این واحد صنفی  از سوی اتاق اصناف با عنوان «کی اف سی حلال ایرانیان» صادر شده است.

8csa_photo_2015-12-16_10-33-08.jpg

مسائلی که در رسانه‌ها مطرح شد دروغ بود

عباس پازوکی مدیر عامل «کی اف سی حلال ایرانیان» در گفت و گو با خبرنگار «رازق»، با بیان اینکه سعی دارم از حاشیه فرار کنم و به متن کار بپردازم، اظهار کرد: آنقدر کار اقتصادی می توانیم در این مملکت انجام دهیم اما همیشه درگیر سیاست، جناح بازی و حواشی هستیم که نمی توانیم به کارمانبرسیم.

وی افزود: آن اتفاقی که برای ما افتاد بیش از اینکه یک اتفاق اقتصادی باشد، یک اتفاق سیاسی است و در چند سایت و رسانه یک سری حواشی درست کردند و اکثر غریب به اتفاق مسائلی که در رسانه ها مطرح شد دروغ بود.

مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان با بیان اینکه مسائلی مطرح کردند و حتی گفتندکه اینها پول برای آمریکا می‌فرستند، گفت: به نظر می رسد که بیشتر به دنبال منافع جناح خاصی بودند و می‌خواستند که از این طریق یک گوشت قربانی در راستای درگیر شدن ما با دولت درست کنند.

پازوکی این مسائل را فراتر از یک مشکل اقتصادی دانست و افزود: موضوع اصلی درگیری دو جناح سیاسی در ایران است که سر هر موضوعی حاضر هستند تا سرحد مرگ با هم دعوا کنند و خط قرمزی به اسم منافع ملی برایشان وجود ندارد.

سیاست پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد

وی با بیان اینکه این دو جناح سیاسی کشور تا آنجایی که بتوانند سر هر موضوعی که پیدامی کنند با هم دعوا می کنند، اضافه کرد: طرفین بدون اینکه رسانه های آنها زنگ بزنند که آقا برنامه و کار شما چیست برای طرف حاشیه درست می کنند و پدر طرف را در می آورند و به روز سیاه می نشانند و بعد از اینکه همه حواشی و دروغ ها منتشر شد، زنگ می زنند و حال طرف رامی پرسند، می خواهید با این حواشی ها حال طرف چطور باشد؟!

مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان با انتقاد از حاکمیت فضای سیاسی بر فعالیت های اقتصادی، تصریح کرد: فعال اقتصادی در این مملکت با این همه درگیری های سیاسی که هر موضوعی می تواندعامل درگیری سیاسی بین دو جناح باشد، نمی تواند حال خوبی داشته باشد مگر اینکه سیاست پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و کاری به اقتصاد نداشته باشد و به میدانی بروند که می خواهند با هم گلاویز شوند.

در اقتصاد مقاومتی حرف برای گفتن نداریم بلکه کار برای انجام دادن داریم

وی ادامه داد: ما به مردم ایران تعهد دادیم که نه اینکه کسی به ما کمک کند نه بلکه مانع نشود و باج گیری نکند، ظرف مدت دو سال پنج هزار شغل ایجاد خواهیم کرد و این شغل ها مستقیم است.

پازوکی با تاکید بر اینکه باری را می توانیم در حوزه رفع مشکلات اقتصادی از روی دوش دولت برداریم  و ادعاداریم در حوزه اقتصاد مقاومتی حرف برای گفتن نداریم بلکه کار برای انجام دادن داریم.

مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان ادامه داد: اقتصادمقاومتی  برای ما شعار نیست و برنامه است و برنامه روی میز داریم و درحوزه صنعت غذایی می توانیم این اتفاق را ثابت کنیم.

انتقاد پازوکی از حواشی ارتباطش با قالیباف!

وی که مدتی در تیم رسانه ای قالیباف فعالیت می کرد با اشاره به حواشی ارتباطش با قالیباف، گفت: متاسفانه حواشی درست می کنند فلانی از کنار قالیباف رد  شد و چه اهمیتی  دارد که من با آقای قالیباف سلام و احوال پرسی کردم  یا نکرده ام.

پازوکی با بیان این نکته که آن چیزی که اهمیتدارد این است که من در حوزه اقتصادی کار می کنم و کار من در حوزه اقتصاد توسط یک عده کارشناس اقتصادی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد و اگر هم نقدیدارد  نقد اقتصادی باشد.

سیب‌زمینی‌ها را تضمینی خریداری می‌کنیم

وی با بیان اینکه حرف ما این است که می توانیم مشکلات اقتصاد کشور را تا حد زیادی برطرف کرده و یک انقلاب اقتصادی در صنعت غذا ایجاد کنیم، تصریح کرد:  می توانیم به دولت هم کمک کنیم تا به جای اینکه سیب زمینی را دفن کند آنها را تضمینی خریداری کنیم و به جای خام فروشی به کشورهای خارجی، صادرات خوبی داشته باشیم.

اماکن نباید بر اساس فضاسازی رسانه ای محلی را پلمپ کند

مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان طی درخواستی از نهاد های قانونی کشور باانتقاد از عملکرد اداره اماکن و نیروی انتظامی، ابراز کرد:  به عنوان فعال اقتصادی از نهاد های قانونی این مملکت، وزارت بازرگانی، اماکن، نیروی انتظامی و هر کس که مسئولیتی در حوزه اقتصاد دارد این خواهش را دارمکه رسانه و حواشی را کنار بگذارند و به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

پازوکی با بیان اینکه معنی ندارد اماکن یک جایی را بر اساس فضاسازی رسانه ای پلمب کند که ضربه جدی و واقعی به بنیان اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اماکن نیروی انتظامی نمی تواند شعار دهد که در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم و برخلاف قانون عمل کند و بگوید چون حساسیت سیاسی داشته است من پلمب کردم، چون در فلان مصاحبه رسانه ای و فلان کانال تلگرامی فلان خبر را منتشر کردند، پلمب کردم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها و کانال های تلگرامی در واقع نباید تعیین خط مشی  برای نهادهای قانونی کشور داشته باشند.

انتهای پیام/م