بهره مندی ۱۸۰ هکتار از اراضی دولت آباد سرخس از روش آبیاری نوین
بهره مندی ۱۸۰ هکتار از اراضی دولت آباد سرخس از روش آبیاری نوین
مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس گفت: 180 هکتار از اراضی موقوفه دولت آباد سرخس از آبیاری بارانی(سنتر پیوت) بهره مند هستند.

محسن حسابی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در راستای احیای اراضی موقوفات سرخس و بهره برداری بهینه از منابع آب تخصیصی از سال ۱۳۸۵ بخشی از اراضی دولت آباد سرخس به سیستم آبیاری تحت فشار(سنتر پیوت) مجهز شده است.

 

وی به بیان مزایای سیستم آبیاری تحت فشار پرداخت و گفت: به علت بافت سبک خاک و نفوذ پذیری بیشتر آن این نوع روش سیستم آبیاری انتخاب شده که صرفه جویی در مصرف آب، افزایش سطح زیرکشت و برداشت محصول از مزایای آن است.

 

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس با اشاره به کمبود منابع آبی در اراضی کشاورزی تصریح کرد: برای جبران کمبود منابع آبی با تامین بودجه درصدد تجهیز بخشی دیگری از اراضی کشاورزی این مدیریت به سیستم آبیاری تحت فشار هستیم.

 

حسابی با اشاره به اقدمات انجام شده برای احیای اراضی کشاورزی افزود: برگردان بقایای گیاهی به خاک برای افزایش حاصلخیزی خاک، کوددهی مناسب و انجام کشت مستقیم از جمله اقداماتی است که برای احیای اراضی کشاورزی انجام می شود.

 

وی در پایان تخصیص منابع مالی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و نیروی متخصص مناسب را کمک شایانی به بهره برداری بیشتر و بهتر از اراضی موقوفه در بخش کشاورزی به صورت امانی عنوان کرد.

انتهای پیام/