سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور آغاز شده است، گفت: تا عصر امروز یکشنبه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند.

 به گزارش نسیم سرخس، حمیدرضا گودرزی درباره آخرین وضعیت زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تا عصر امروز یکشنبه ۳۰ آبان نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند و رفته رفته بر شدت ورود زائران به کشور افزوده می‌شود که امیدواریم زوار سفر خود را به خوبی مدیریت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترافیک در مسیرهای مواصلاتی ایلام به سایر شهرهای کشور سنگین گزارش شده چراکه زائران در حال بازگشت به شهرها و منازل خود هستند و البته باید تمامی قوانین و اطلاعیه‌های پلیس را در جاده‌ها به دقت مدنظر قرار دهند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: تمامی امکانات برای بازگشت مناسب زائران در نظر گرفته شده و حتی به غیر از تعدادی از اتوبوسها که وظیفه بازگشت زائران را داشته‌اند تعدادی اتوبوس برای احتیاط به مرزها اعزام شده است.

گودرزی عنوان کرد: نزدیک به ۱۲۵۰ دستگاه اتوبوس از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و شرکت اتوبوسرانی فراهم شده و در مرزهای سه‌گانه مستقر هستند تا زائران را به مقصد رهسپار کنند.

وی درباره تردد خروجی زائران نیز گفت: خروج زائران اربعین از مرزهای سه‌گانه بسیار کاهش یافته و بیشتر زائران در روزها و ساعتهای گذشته عازم سفر اربعین شده‌اند و هم اکنون شرایط مرزهای کشورمان به‌ویژه مهران هم مناسب و عادی است.

منبع: تسنیم