۸۴۳ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ نرخ حق بیمه از سال ۵۴ تاکنون هیچ تغییری نداشته است
۸۴۳ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ نرخ حق بیمه از سال ۵۴ تاکنون هیچ تغییری نداشته است
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی بابیان اینکه نرخ حق بیمه‌های تامین اجتماعی بالا نیست، گفت: نرخ حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از سال 1354 تاکنون هیچ تغییری نداشته و این افزایش دستمزدها است که نرخ‌ها را دستخوش تغییرات می‌کند.

محمد قوامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: به شاخصه‌ها و برنامه‌هایی که سازمان مرکزی تامین اجتماعی برای خراسان رضوی در سال گذشته تدوین کرده بود، دست یافتیم.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: علیرغم اینکه مشکلات خاصی در حوزه اشتغال کشور داریم، در حوزه بیمه‌شدگان در سال گذشته رشد ۴ درصدی داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در خراسان رضوی ۸۴۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

قوامی با اشاره به اینکه خراسان رضوی از میانگین کشوری در تحت پوشش قرار دادن بیمه تامین اجتماعی عقب است، تصریح کرد: در شهر مشهد در آمار بیمه‌شدگان جلو هستیم اما در شهرستان‌ها به میانگین کشوری که مدنظر است، نرسیده‌ایم.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: با افزایش بازرسی‌ها و ترغیب و تشویق گروه‌های مختلف در سال جاری باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

 

وی اصلی‌ترین رویکرد تامین اجتماعی خراسان رضوی در سال ۹۵ را توسعه خدمات الکترونیکی عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته در زمینه خدمات الکترونیکی توفیقات خوبی داشتیم و درصد قابل‌توجهی از مراجعات کارفرمایان و بیمه‌شدگان به شعبه‌های تامین اجتماعی استان کاهش یافته است.

 

قوامی به توسعه ابلاغ الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی اشاره و اظهار داشت: برای اینکه میزان بدهی کارفرمایان زودتر معلوم شود، توسعه ابلاغ الکترونیکی را در دستور کار داریم.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد: امسال از طریق ابلاغ الکترونیکی، احکام مطالباتی تمامی کارفرمایان فعالی که با سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی کار می‌کنند را در اسرع وقت به آن‌ها اعلام می‌کنیم.

 

وی افزایش تعداد بیمه‌شدگان را از برنامه‌های این سازمان در سال ۹۵ اعلام کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین گروه‌هایی که هنوز کامل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند، زنان خانه‌دار هستند و همچنین بخش زیادی از کارفرمایان استان باوجودی که کارگر تحت پوشش بیمه دارند اما مراجعه‌ای به سازمان برای بیمه شدن خودشان نداشته‌اند.

 

قوامی تصریح کرد: حدود ۵۶ هزار نفر بیمه‌شده کارفرما در استان داریم اما جمعیت فعال این بخش حداقل دو برابر این آمار است که می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص هزینه‌های واریزی بیمه‌شدگان گفت: در پوشش بیمه‌ای حرف و مشاغل آزاد نرخ‌های متنوعی داریم که شامل ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد می‌شود و فرد می‌تواند به‌اندازه توان، خودش را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

 

وی بابیان اینکه نرخ حق بیمه‌های تامین اجتماعی بالا نیست، تصریح کرد: نرخ حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۵۴ تاکنون هیچ تغییری نداشته و این افزایش دستمزدها است که نرخ‌ها را دستخوش تغییرات می‌کند.

 

قوامی در ادامه به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییراتی که در قانون اتفاق افتاد، قبل از قانون فعلی کارگران ساختمانی را برای حوادث ناشی از کار تحت پوشش بیمه قرار می‌دادیم اما خواست عمومی جامعه کارگران ساختمانی این بود که به‌صورت کلی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از تعهدات بلندمدت سازمان بهره‌مند شوند و با تغییر قانون این اتفاق افتاد و قرار شد که ۷ درصد حق بیمه توسط کارگران پرداخت و مابقی از منابع حاصل از ساختمان که دارنده پروانه آن کارفرما است، پرداخت شود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کل کشور حدود یک و نیم میلیون نفر و در استان خراسان رضوی ۵۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی هستند.

 

وی در پایان بابیان اینکه شهرستان سرخس جزء شعب تیپ ۳ استان است، گفت: در شهرستان سرخس حدود ۱۳ هزار نفر بیمه‌شده اصلی داریم که با افراد تحت تکفل این آمار به حدود ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/