ادله فراوانی وجود دارد که شب بیست و سوم ماه رمضان، شب قدر است/ این شب جامع همه محسنات شب های نوزدهم و بیست و یکم است
ادله فراوانی وجود دارد که شب بیست و سوم ماه رمضان، شب قدر است/ این شب جامع همه محسنات شب های نوزدهم و بیست و یکم است
استاد حوزه علمیه خراسان گفت: در این که چه شبی شب قدر است اختلاف است اما ادله فراوانی دلالت دارد بر اینکه شب قدر، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام علی رضایی طهرانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و جایگاه آن به عنوان شب قدر با اشاره به حدیث «ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها» گفت: رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در این حدیث می فرمایند: خداوند متعال نسیم های جان بخشی در طول مدت زندگی برای آدمیان دارد، وظیفه انسان آن است که خود را در مسیر این نفح ها و نسیم ها قرار بدهد.

 

وی افزود: بی شک یکی از این نسیم های الهی، شب قدر است که به تعبیر روایات برتر از هزار ماه یعنی معادل با یک عمر طبیعی است.

 

استاد حوزه علمیه خراسان بیان کرد: در این که چه شبی شب قدر است اختلاف است اما ادله فراوانی دلالت دارد بر اینکه شب قدر، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام رضایی طهرانی ادامه داد: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اعمال ویژه ای نیز دارد که در سایر شب ها نیست همچون قرائت هزار بار سوره مبارکه قدر و غسلی در پایان شب در کنار غسلی که در آغاز شب وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر عزیزانی نتوانسته اند از شب های نوزدهم یا بیست و یکم ماه مبارک رمضان استفاده کنند، ناراحت نباشند زیرا شب بیست و سوم جامع همه محسنات شب نوزدهم و شب بیست و یکم است.

 

استاد حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرسیدند که اگر شب قدر را درک کردیم از خداوند چه طلب کنیم؛ ایشان فرمودند: عافیت را طلب کنید.

 

حجت الاسلام رضایی طهرانی با بیان اینکه عافیت یعنی خالی بودن از آفت و آسیب عنوان کرد: انسان باید اول آسیب شناسی کند و سپس راه درمان آسیب را بیابد و پس از آن این درمان را پیاده کند.

 

وی اظهار کرد: هر چیزی آفتی دارد مثلا آفت جوانی شهوت و غلفت است، آفت اقتصاد جامعه متکی به بیگانگان بودن است، آفت زندگی زناشویی کم شدن محبت و کم شدن اعتماد است، آفت ماه رمضان غلفت از استفاده از مواهب ماه رمضان است.

 

استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اگر انسان از خداوند متعال عافیت بطلبد و در اموری که به او وابسته است عافیت پیدا کند در حقیقت به این معنی است که شب قدر با تمام مواهبش از طرف خداوند متعال به او داده شده است بنابراین باید در شب قدر از خداوند متعال عافیت خواست.

 

حجت الاسلام رضایی طهرانی در پایان اذعان کرد: شب قدر را کسی درک می کند که قدر خود را دانسته باشد وگرنه مثل سایر شب ها دچار غلفت از شب قدر خواهد شد.

انتهای پیام/ع