برای آزادی قدس قدم بر می داریم
برای آزادی قدس قدم بر می داریم
مردم روزه دار شهر مرزی سرخس در کنار هم برای آزادی قدس قدم بر می دارند و آمدند تا برهم بزنند معامله نگینی که دشمنان بر سر «پاره تن اسلام» می خواهند انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، امروز دهمین روز از خرداد ۱۳۹۸ مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ بود و راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در گرمترین شهر استان خراسان رضوی همزمان با سایر شهرهای کشور برگزار شد.

 

مردم مرزنشین شهرستان سرخس با زبان روزه در محل اجتماع همیشگی جمع شدند، چهارراه امام خمینی (ره). ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح، جمعیتی از زن و مرد، کودک، نوجوان، جوان و پیر، شیعه و سنی آماده اند تا شعارهای ضد استکباری خود را سر دهند. کودکانی که با ذوق شوق آمدند تا یاد بگیرند ادامه دادن راه مقاومت را.

جمعیت منتظر است تا مراسم شروع شود و حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه همه یک صدا «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» می گویند. جمعیت آرام شروع به حرکت می کند. از جلوی جمعیت جوانان بسیجی دست در دست هم جمعیت را پیش می برند انگار برای آزادی قدس قدم بر می دارند. مسئولان در جلوی جمعیت؛ امام جمعه شیعه و سنی در کنار هم و جمعیت مردم شیعه و سنی شهرستان سرخس از پی آنها قدم بر می دارند برای آنکه بگویند «قدس پاره تن اسلام است».

پیرمردی با عصا، مادری با کودک خردسالش، نوجوانان با لباس های مزین به عکس شهدا، نوجوانان رزمی کار و قشرهای دیگر مردم هر کدام آمدند تا برهم بزنند معامله نگینی که دشمنان بر سر «پاره تن اسلام» می خواهند انجام بدهند و شعار «هیئات من الذله» را سر می دهند.

مجری مراسم که شعارهای کوبنده سر می دهد شعری می خواند برای «ابرقدرتک ها» که ایران اسلامی را تهدید به جنگ نظامی می کنند:

«راز خوشبختی من خفته در قلب من است/ تو کجا می گردی قلب من این وطن است

خاک مادرزادی، خانه اجدادی/ این وطن ارثیه پشت در پشت من است

هیچ «ابرقدرتکی» مرد تسخیرش نیست/ زن اگر تهمینه، مرد اگر تهمتن است»

جمعیت صلواتی می فرستد. جلوتر می آیم و جمعیت را از جلو تماشا می کنم، عکاسان و خبرنگاران که از سویی به سوی دیگر می روند، برای یافتن سوژه هر بلندی را پیدا می کنند تا عکسی از جمعیت بگیرند. یکی سوژه خاص پیدا می کند و دیگر تلاش می کند تا تمام جمعیت را در قاب دوربینش بگنجاند.

 

پوسترهای «فریاد ملت ما، مرگ بر آمریکا» و مشت های گره کرده مردم سوژه خوبی است برای عکس روز قدس.

به مسجد امام رضا علیه السلام نزدیک می شویم، جمعیت مقابل مسجد می ایستد و پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا در آتش می سوزد، نمادی برای آتش گرفتن تمام سیاست های خصمانه و ضد بشری این دشمنان بشریت.

مردم روزه دار سرخس وارد مسجد می شوند، بیانیه پایانی خوانده می شود و سخنران مراسم نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی، سیداحسان قاضی زاده هاشمی است.

 

قاضی زاده هاشمی از طرح معامله قرن می گوید و اینکه معامله بزرگ توسط دلال های سیاست خارجی ترامپ و داماد او دنبال می شود تا بین دولت های عربی و رژیم صهیونیستی یک توافق جامع، رسمی و حاکمیتی داشته باشند.

او تاکید می کند که مسلمانان، رژیم صهیونیستی و دولتی به نام اسرائیل را قبول ندارند و ملت های مسلمان قطعا در جهت نفی این معامله اقدام می کنند.

 

قاضی زاده هاشمی از جنگ هم می گوید. از جنگ نظامی علیه ملت ایران و اینکه آنقدر عمق استراتژیک ایران گسترش پیدا کرده است که اگر کلید جنگ نظامی علیه ایران توسط آمریکا زده شود، آمریکا پاسخ آن را در سایر کشورها دریافت می کند.

سخنرانی قاضی زاده هاشمی همزمان با اذان ظهر به افق شمال شرقی ترین نقطه ایران به پایان می رسد و از مناره ها و بلندگوها به گوش می رسد بانگ «الله اکبر».

انتهای پیام/

  • نویسنده : علیرضا علی صوفی
  • منبع خبر : نسیم سرخس