پرداخت ۱۲۰ فقره تسهیلات به سیل زدگان شهرستان سرخس
پرداخت ۱۲۰ فقره تسهیلات به سیل زدگان شهرستان سرخس
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی از پرداخت 120 فقره تسهیلات به سیل زدگان شهرستان سرخس خبر داد.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس درباره پرداخت تسهیلات به سیل زدگان شهرستان سرخس، گفت: روز دوشنبه ۲۶ فروردین درباره سیلاب سرخس با رئیس بنیاد مسکن کشور صحبت کردم و قرار شد تا مانند سیل زدگان خوزستان، گلستان و لرستان به واحدهایی که پس از گزارش ستاد مدیریت بحران شهرستان توسط بنیاد مسکن تایید شد تسهیلات پرداخت شود.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واحدهای مسکونی که غیرقابل سکونت شدند باید واحد مسکونی جدید ساخته شود و برای این افراد که منازلشان غیرقابل سکونت است ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بنیاد مسکن به آنها پرداخت می شود که این تسهیلات نیز به صورت مرحله مرحله با ساخت منزل پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به افرادی که منازلشان در حادثه سیل دچار خسارت شده است، گفت: برخی از سیل زدگان منازلشان تخریب نشده است و فقط نیاز به تعمیرات دارد که برای این افراد نیز ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پس از تایید بنیاد مسکن شهرستان پرداخت می شود.

 

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: درمرحله اول مجوز ۱۲۰ فقره تسهیلات را دریافت کردیم و درصورتی که آمار بیشتر از ۱۲۰ واحد مسکونی باشد برای اخذ مجوز تعداد بیشتر پیگیری می کنیم.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نقشه طرح هادی روستاهای سیل زده باید تغییر کند و واحدهای جدید در زمین های مجاور روستا و در نقاط جدید احداث شود.

انتهای پیام/ع

  • نویسنده : علی صوفی