رفع مشکل آب شستگی بخشی از خط راه آهن سرخس/ هم اکنون ۸۰۰ متر مکعب از ظرفیت «سد دوستی سرخس» خالی است
رفع مشکل آب شستگی بخشی از خط راه آهن سرخس/ هم اکنون ۸۰۰ متر مکعب از ظرفیت «سد دوستی سرخس» خالی است
مدیر منابع آب شهرستان سرخس گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در سد دوستی سرخس نداریم و ظرفیت آب موجود در سد هم اکنون 450 میلیون متر مکعب بوده و 800 میلیون متر مکعب از ظرفیت این سد هنوز خالی است.

محمدرضا عبادی نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره وضعیت آب سد دوستی سرخس گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در سد دوستی سرخس نداریم و ظرفیت آب موجود در سد هم اکنون ۴۵۰ میلیون متر مکعب بوده و ۸۰۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت این سد هنوز خالی است.

 

به گزارش نسیم سرخس، حجم سد دوستی سرخس در تراز نرمال، ۱۲۵۰ میلیون متر مکعب، حجم مرده آن ۳۰۰ میلیون متر مکعب، حجم مفید ۹۵۰ میلیون متر مکعب و حجم تنظیم سالانه این سد ۸۲۰ میلیون متر مکعب است.

 

مدیر امور منابع آب شهرستان سرخس افزود: وضعیت رودخانه کشف‌رود نیز با توجه به سیلابی که از مشهد داریم، خوشبختانه تحتکنترل است و در مجموع سیلاب فعال نداریم، مگر اینکه حجم بارش‌ها اضافه شود.

 

وی تصریح کرد: شب گذشته فقط روستاهای صمدآباد، چاله زرد و کلاته حاجی مدد دچار آبگرفتگی شدند.

 

رفع مشکل آب شستگی بخشی از خط راه آهن سرخس

ابراهیم یزدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت مسیر ریلی سرخس – مشهد اظهار کرد: بخشی از پل راه آب رو خط راه آهن سرخس – مشهد در منطقه روستای چاله زرد به طول ۵۰ متر دچار آب شستگی و شسته شدن سنگریزه‌های زیر خط شده بود که مشکل به سرعت رفع و خط آزاد شد.

 

مدیر پایانه ریلی ایستگاه بین المللی سرخس با اشاره به لغو شدن حرکت رام صبح قطار مسافری مشهد – سرخس، بیان کرد: به علت همین آب شستگی و تاخیر در زمان رفت و برگشت قطار مسافری سرخس – مشهد مجبور به حذف رام صبح این قطار مسافری شدیم، اما با توجه به رفع مشکل، رام عصر قطار مسافری سرخس – مشهد فعال است و قطار در رام عصر در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه از سرخس به سمت مشهد حرکت می‌کند.

 

وی درباره برگشت خوردن یک قطار باری نیز تصریح کرد: علت اصلی برگشت خوردن قطار باری مربوط به عدم کشش قطار بود که به وسیله لوکوموتیو امداد این قطار برگشت خورد و پس از رفع مشکل به سمت مشهد حرکت کرد.

 

یزدی نژاد درباره تخریب بخشی از پل راه آهن سرخس – مشهد بیان کرد: هیچ‌گونه تخریبی در مسیر راه آهن سرخس – مشهد نداشتیم و فقط همان‌گونه که گفتم فقط بخشی از مسیر دچار آب شستگی شد که به وسیله مصالح این مشکل رفع و خط آزاد شد.

 

به گزارش نسیم سرخس، در حال حاضر ۹۰ درصد ترانزیت ریلی کشور از پایانه ریلی شهرستان سرخس انجام می شود و این پایانه بزرگترین پایانه ریلی مرزی کشور است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس