روستای چاله زرد و صمدآباد سرخس در محاصره سیلاب/ روستای صمدآباد تخلیه شد/ امدادرسانی به مناطق سیل زده ادامه دارد
روستای چاله زرد و صمدآباد سرخس در محاصره سیلاب/ روستای صمدآباد تخلیه شد/ امدادرسانی به مناطق سیل زده ادامه دارد
شب گذشته روستاهای صمدآباد، چاله زرد و کلاته حاجی مدد شهرستان سرخس دچار سیلاب و آبگرفتگی معابر شدند که منازل بخش پایین دست روستای صمدآباد و بخشی از تاسیسات دامداری و منازل پایین دست روستای چاله زرد به علت حجم سیلاب به زیر آب رفتند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نسیم سرخس، شب گذشته روستاهای صمدآباد، چاله زرد و کلاته حاجی مدد شهرستان سرخس دچار سیلاب و آبگرفتگی معابر شدند که منازل بخش پایین دست روستای صمدآباد و بخشی از تاسیسات دامداری و منازل پایین دست روستای چاله زرد به علت حجم سیلاب به زیر آب رفتند.

 

خبرنگار نسیم سرخس از همان دقایق اولیه وقوع سیلاب در این روستاها حضور یافت تا از نزدیک در جریان امدادرسانی و عملیات های امداد و نجات قرار بگیرد.

 

ساعت ۱۲ دقیقه بامداد امروز جلسه ستاد بحران شهرستان سرخس تشکیل شد و آمادگی کامل اعضای این ستاد برای مدیریت به موقع حوادث احتمالی در شهرستان اعلام شد.

 

فرمانده سپاه سرخس و جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر، بخشدار مرکزی شهرستان، فرمانده پاسگاه گنبدلی، یگان های امدادی هلال احمر و راهداری ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به همراه تعدادی خودرو سنگین که از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد اعزام شده بودند وارد مناطق سیل زده این شهرستان شدند.

پس از حدود دو ساعت امدادرسانی بی وقفه توسط اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سرخس و عملیات های امداد و نجات، ساعت ۲ صبح وضعیت در روستای چاله زرد پایدار شد.

 

با توجه به شایعات منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر گرفتار شدن مردم روستای کلاته مزیان سرخس در سیلاب، خبرنگار نسیم سرخس، ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه صبح در این روستا نیز حضور یافت و گزارش داد، هیچ گونه سیلابی وارد این روستا نشده و وضعیت در این روستا پایدار است.

 

با توجه به شدت بارش ها و گرفتار شدن مردم روستای صمدآباد این شهرستان دستور تخلیه فوری این روستا شب گذشته توسط ستاد بحران این شهرستان صادر شد.

پس از پایدار شدن وضعیت روستای سیل زده چاله زرد، نیروهای امدادی بلافاصله و در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به روستای صمدآباد اعزام شدند.

 

با توجه به اینکه راه اصلی این روستا بر اثر سیلاب مسدود شده بود، نیروهای امدادی ستاد مدیریت بحران شهرستان سرخس از جاده فرعی این روستا که مقابل روستای نوروزآباد قرار دارد، ساعتی بعد یعنی ساعت سه و نیم صبح وارد روستای صمدآباد شدند.

متاسفانه در مسیر این جاده فرعی تعدادی از مردم روستای نوروزآباد و کلاته مره ای سرخس بر اثر نگرانی از وقوع سیلاب احتمالی در این روستاها به بلندی های این جاده پناه برده بودند که با مدیریت فرمانده سپاه سرخس و بخشدار مرکزی شهرستان، اهالی این روستاها به محل زندگی خود منتقل شدند.

 

سیدجواد احمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت سیلاب در این شهرستان تصریح کرد: شب گذشته روستاهای صمدآباد، چاله زرد و کلاته حاجی مدد دچار سیلاب و آبگرفتگی معابر شدند که حدود ۵۰ درصد از منازل روستای صمدآباد دچار آبگرفتگی شدند و به علت حجم سیلاب این روستا تخلیه شد و اهالی روستای صمدآباد در روستای سنگر اسکان داده شدند.

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان سرخس افزود: همچنین شب گذشته بر اثر سیلاب راه مزداوند به سد دوستی مسدود شد که به وسیله تجهیزات راهداری این مسیر صبح امروز بازگشایی شد.

 

احمدی عنوان کرد: آب نمای روستای پسکمر نیز مسدود شده است و راه ارتباطی این روستا از یک سمت بسته است و هم اکنون لودر و کامیون های راهداری برای بازگشایی این مسیر در حال فعالیت هستند ضمن اینکه آبنمای پسکمر نیاز به لایروبی دارد و عملیات لایروبی آن پس از باز شدن مسیر شروع می شود.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سرخس بیان داشت: روستای چاله زرد نیز ۳۰۰ واحد روستایی آن دچار آبگرفتگی از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد شدند و در روستای کلاته حاجی مدد نیز آبگرفتگی داشتیم که آبگرفتی به شدت دو روستای چاله زرد و صمدآباد نبود.

 

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان سرخس در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه های مختلف اجرایی در حال فعالیت هستند تا عملیات خروج آب از این روستاها انجام شود، اظهار داشت: خط ریلی سرخس – مشهد نیز صبح امروز به علت سیلاب مسدود شد و باعث شد حرکت قطار مسافری صبح امروز سرخس – مشهد لغو شود و قطاری باری نیز برگشت خورد.

 

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، هم اکنون امدادرسانی به روستاهای سیل زده شهرستان سرخس تا پایدار شدن و بازگشت آرامش به این روستاها توسط ستاد مدیریت بحران این شهرستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس