مرمت حاشیه رودخانه تجن برای مقابله با سیلاب
مرمت حاشیه رودخانه تجن برای مقابله با سیلاب
مدیر منابع آب شهرستان سرخس از مرمت رودخانه تجن (سرخس رود) برای مقابله با سیلاب های احتمالی خبر داد.

محمدرضا عبادی نژاد، در حاشیه بازدید فرماندار سرخس از پروژه های در دست اقدام این اداره در مقابله با سیلاب به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در اثر رسوبات به جا مانده از سیلاب های سال های گذشته در رودخانه تجن (سرخس رود) متاسفانه در سال گذشته سیلاب این رودخانه به شبکه آبیاری دوستی سرازیر شد و مشکلات عدیده ای برای شبکه به وجود آورد.

مدیر منابع آب سرخس افزود: به همین منظور امسال جهت جلوگیری از بروز مشکلات سال گذشته سیلاب، این اداره با هماهنگی دفاتر ستادی شرکت اقدام به خاکریزی، افزایش ارتفاع و مرمت حاشیه رودخانه و کانال انتقال آب کرد که با انجام این عملیات عبور سیلاب هایی با دبی های بالا هم هیچگونه خطری برای شبکه و شهرستان به دنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آبنمای راه روستای شوریجه سفلی گفت: به علت سیلاب های اخیر آبنمای مربوط به راه روستای شوریجه سفلی مسدود شد که با دستور سرپرست فرمانداری سرخس پس از فروکش کردن سیلاب، این آبنما مرمت و بازسازی می شود.

عبادی نژاد در پایان به لزوم ترمیم آبنمای روستای پسکمر اشاره و عنوان کرد: آبنمای روستای پسکمر نیز در سیلاب های اخیر دچار آسیب شد و قسمتی از جاده این روستا نیز تخریب شد که این اداره با اعزام یک دستگاه بیل مکانیکی با کمک ستاد بحران شهرستان اقدام به ترمیم این قسمت آسیب دیده کرده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علی صوفی
  • منبع خبر : نسیم سرخس