افزایش نرخ کرایه «تاکسی تلفنی» در سرخس قانونی یا غیرقانونی؟
افزایش نرخ کرایه «تاکسی تلفنی» در سرخس قانونی یا غیرقانونی؟
بنا بر اعلام برخی شهروندان سرخسی در چند روز گذشته تاکسی تلفنی های سطح شهر برای هر سرویس ۲۵۰۰ تومان کرایه دریافت می کنند، درحالی که شهرداری و شورای شهر هیچ اطلاع رسانی و مصوبه ای درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی نداشته است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در روز ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، تعدادی از رانندگان تاکسی و مسئولان آژانس های تلفنی با حضور در جلسه شورای شهر سرخس از پایین بودن نرخ کرایه تاکسی ها گلایه داشتند و نرخ ۲۰۰۰ تومان را با توجه به وضعیت بازار منصفانه و عادلانه نمی دانستند.

 

افزایش قیمت لوازم یدکی، وضعیت نامناسب کوچه ها و خیابان ها و افزایش استهلاک خودرو، افزایش قیمت ها در بازار و افزایش هزینه های زندگی و افزایش تاکسی های درون شهری بدون هیچ آرم و علامتی دلایلی بود که رانندگان تاکسی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی ها داشتند.

 

اعضای شورای شهر سرخس نیز در همان جلسه به رانندگان و مسئولان آژانس های تلفنی اعلام کردند که برای افزایش نرخ کرایه تاکسی ها باید از وزارت کشور ابلاغیه بیاید تا با توجه به آن نرخ کرایه تاکسی اضافه شود و بدون هیچ دستور و قانونی امکان افزایش نرخ کرایه تاکسی وجود ندارد.

 

با وجود نظر مخالف اعضای شورای شهر سرخس بر افزایش نرخ ها، متاسفانه اخیرا آژانس های تلفنی بدون توجه به قیمت قانونی، نرخ کرایه تاکسی ها را ۵۰۰ تومان اضافه کردند و به جای ۲۰۰۰ تومان، مبلغ ۲۵۰۰ تومان را از مسافران می گیرند که این افزایش قیمت بنا بر اعلام رئیس شورای شهر سرخس غیرقانونی است.

 

نسیم سرخس، درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی ها با معصومه گلاوی، رئیس شورای شهر سرخس و مجید نوری، رئیس اتاق اصناف شهرستان به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید.

 

افزایش نرخ کرایه تاکسی در سرخس غیرقانونی است

معصومه گلاوی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره افزایش قیمت کرایه تاکسی توسط تاکسی تلفنی ها گفت: افزایش قیمت کرایه تاکسی از ۲۰۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان غیرقانونی است و شورای شهر سرخس هیچ مصوبه ای در این زمینه نداشته است.

 

رئیس شورای شهر سرخس افزود: طبق مصوبه شورای شهر قیمت کرایه تاکسی های تلفنی ۲۰۰۰ تومان و کرایه تاکسی های درون شهری برای یک نفر ۸۸۰ تومان و برای بیش از یک نفر ۱۵۰۰ تومان است.

 

گلاوی تصریح کرد: تاکسی ها موظفند قیمت کرایه را به صورت برچسب بر روی شیشه خودرو نصب کنند و مردم در صورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت آن را به شهرداری اعلام و شکایت خود را ارائه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش قیمت کرایه تاکسی ها، شهرداری باید لایحه ای را به شورای شهر ارائه کند و پس از آن در صورت تصویب شورای شهر، این مصوبه به کمیسیون تطبیق ارسال می شود و پس از تصویب در کمیسیون تطبیق قابلیت اجرا دارد.

 

وی تصریح کرد: تاکنون شهرداری لایحه ای در این زمینه به شورای شهر ارائه نکرده است و تمام افزایش قیمت ها به هر دلیلی غیرقانونی است.

 

افزایش نرخ کرایه تاکسی بدون مصوبه شورای شهر تخلف گرانفروشی است

مجید نوری، رئیس اتاق اصناف شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی بدون مصوبه شورای شهر سرخس غیرقانونی و تخلف گرانفروشی محسوب می شود.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان سرخس بیان داشت: در صورتی که مردم شکایتی در این زمینه دارند می توانند به شهرداری مراجعه کنند و یا تخلف را به واحد بازرسی نظارت اتاق اصناف اطلاع دهند تا شکایت آنها به اداره تعزیرات ارجاع شود.

 

وی عنوان کرد: شماره های ۱۹۴ و ۳۴۵۲۲۱۲۰ آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است.

 

هیچ تعرفه جدیدی برای نرخ کرایه تاکسی ها و آژانس ها ابلاغ نشده است

همچنین روز گذشته روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سرخس با صدور اطلاعیه ای از عدم صدور مجوز برای افزایش نرخ کرایه تاکسی ها و آژانس ها خبر داد.

 

در این اطلاعیه آمده است: احتراما به استحضار شهروندان گرامی می رساند، درباره نرخ کرایه سال ۹۸ تاکسی ها و آژانس ها هیچ گونه تعرفه و مصوبه‌ای از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر صادر یا ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس