ایثارگری نیروهای مسلح در خدمت رسانی سریع به مناطق سیل زده فراموش نشدنی است
ایثارگری نیروهای مسلح در خدمت رسانی سریع به مناطق سیل زده فراموش نشدنی است
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه ایثارگری نیروهای مسلح ما در خدمت رسانی سریع به مردم مناطق سیل زده فراموش نشدنی است، گفت: پیش بینی ها نشان می دهد در حال عبور از خشکسالی ها هستیم، بنابراین می طلبد مسئولان امر نسبت به مسیرهای جاده ای، آبنماها، سدها و مسیرهای سیل تدابیر لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته سرخس با تسیلت به خانواده هموطنانی که در سیل اخیر جانشان را از دست دادند، اظهار کرد: اگر رودخانه و مسیر سیل تبدیل به جاده و منطقه مسکونی نشود و سیل مسیر خودش را طی کند، شاهد بروز چنین خساراتی در سیل اخیر به هموطنانمان نبودیم.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه بی تدبیری ها یکی از علت های خسارت سیل اخیر به هموطنان شد، افزود: مسیرهای طبیعی سیل در واقع همان رودخانه ها هستند که اگر آن ها را تبدیل به جاده و خانه کردیم، سیلاب می آید و جاده و خانه را می برد.

 

وی تصریح کرد: هر چند نمی توان از وقوع سیل پیشگیری های لازم را انجام داد، اما با پیش بینی دقیق می توان خسارت های آن را کاهش داد.

 

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه میزان بارندگی های اخیر طبق پیش بینی های دستگاه های مربوطه در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، عنوان کرد: اگر خشکسالی های طولانی مدت داشته باشیم روزی تاریخش به سر می رسد و اکنون هم پیش بینی ها نشان می دهد که در حال عبور از خشکسالی ها هستیم، بنابراین می طلبد مسئولان امر نسبت به مسیرهای جاده ای، آبنماها و سدها و مسیرهای سیل تدابیر لازم را داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: اگر حادثه ای همانند سیل در منطقه ای رخ می دهد، بایستی مسئولانی که در آن منطقه هستند، احساس مسئولیت کنند و در منطقه حضور داشته باشند نه اینکه به بهانه تعطیلات مردم را تنها بگذارند.

 

امام جمعه سرخس در ادامه با تقدیر از نیروهای مسلح در خدمت رسانی سریع به سیل زدگان مناطق شمال کشور و با تاکید بر اینکه این ایثارگری آن ها هیچ گاه از ذهن ملت ایران پاک نمی شود، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما ویژگی های منحصربه فردی دارند و همین ویژ گی های آن ها که مردمی بودن شاخص ترین آن است، موجب شد تا در سیل اخیر با سرعت عمل بالایی به خدمت رسانی مردم بشتابند و ایثارگری کنند؛ ضمن اینکه مردم ما هم در کمک رسانی به سیل زدگان نمره خوبی گرفتند.

 

وی با تاکید بر کمک رسانی مردم شهرستان سرخس به مناطق سیل زده اظهار داشت: به زودی کمک های مردم شهرستان سرخس که در یاری رساندن به هموطنانشان پیشتار هستند، جمع آوری و به مناطق سیل زده کشور ارسال می شود.

 

حجت الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت دست برتر را در منطقه دارد، گفت: اگر جهان اسلام و برخی کشورهای اسلامی در قضیه انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس شریف جلوی زیاده خواهی های آمریکا می ایستادند، امروز این جسارت را نمی کرد که بخشی از سرزمین کشورهای اسلامی را به رژیم جعلی اسرائیل واگذار کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس