بسترسازی اشتغال برای ۱۹۴۲ نفر در سرخس/ «سرخس» همچنان بیکار اول خراسان رضوی!
بسترسازی اشتغال برای ۱۹۴۲ نفر در سرخس/ «سرخس» همچنان بیکار اول خراسان رضوی!
شهرستان سرخس دارای پتانسیل های بسیار زیادی در حوزه اشتغال است؛ این شهرستان دارای منابع نفت و گاز، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن بین المللی و گمرک است که در کمتر شهری چنین امکاناتی قرار دارد اما با وجود این پتانسیل های زیاد در حوزه بیکاری رتبه اول استان خراسان رضوی را داراست و این وضعیت، وضعیت مناسب و قابل قبولی نیست.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نسیم سرخس، شهرستان سرخس دارای پتانسیل های بسیار زیادی در حوزه اشتغال است؛ این شهرستان دارای منابع نفت و گاز، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن بین المللی و گمرک است که در کمتر شهری چنین امکاناتی قرار دارد اما با وجود این پتانسیل های زیاد در حوزه بیکاری رتبه اول استان خراسان رضوی را داراست و این وضعیت، وضعیت مناسب و قابل قبولی نیست.

 

در سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس در تاریخ دوم اسفندماه ۱۳۹۷، مسئولان استانداری خراسان رضوی نیز به بالا بودن نرخ بیکاری در سرخس اذعان کردند.

 

سرخس، رتبه اول بیکاری استان

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس اظههار کرد: نرخ بیکاری شهرستان سرخس در دو سال گذشته به ۱۶ درصد کاهش یافته اما باز هم با وجود کاهش این نرخ، این شهرستان رتبه اول نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی را دارد.

 

وی نرخ بیکاری شهرستان سرخس در نقاط شهری را ۱۷ درصد اعلام کرد که ۵ درصد بیشتر از میانگین استانی است و نرخ بیکاری در نقاط روستایی شهرستان سرخس را ۱۵٫۲ درصد اعلام کرد که ۸ درصد بیشتر از میانگین استانی است.

 

۸ هزار بیکار در سرخس

علاوه بر مسئولان استانی، حجت الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در جلسه با استاندار خراسان رضوی از بالا بودن میزان بیکاری در سرخس گفت و تاکید کرد: شهرستان سرخس گنج های بسیار زیادی دارد که متاسفانه این گنج ها برای دیگران است و رنج آن برای مردم سرخس است و ما می خواهیم مردم شهرستان سرخس سهمی در این گنج ها داشته باشند.

 

وی از وجود ۸ هزار بیکار در سرخس خبر داد و تصریح کرد: وجود ظرفیت های نفتی و گازی، گمرک، راه آهن باعث اشتغال فراوان در سرخس نشده است و متاسفانه اشتغال یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان است و حدود ۸ هزار نفر بیکار در سرخس داریم.

 

بختیاری اظهار داشت: بیکاری واقعا مردم این شهرستان را در رنج شدیدی قرار داده است و زوج هایی هستند که به دفتر من مراجعه می کنند و می گویند خانواده به خاطر بیکاری دارد از هم متلاشی می شود.

 

ظرفیت های سرخس به درستی در مسیر توسعه قرار نگرفته است

استاندار خراسان رضوی نیز در سفر خود بر ظرفیت های زیاد در سرخس و وجود محرومیت ها صحه گذاشت و بیان کرد: سرخس امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی مانند فرودگاه دارد اما تاکنون از این ظرفیت ها به درستی در مسیر توسعه اقتصادی و رفع محرومیت ها استفاده نشده است.

 

علیرضا رزم حسینی عنوان کرد: هدف از اقتصاد، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار است؛ امکانات زیربنایی بسیار خوبی در سال های پس از پیروزی انقلاب به همت و تلاش همه دولت ها ایجاد شده است اما هدف اصلی که توانمندسازی و رفاه مردم بوده، هنوز تحقق نیافته است و اینکه وارد سرخس می شویم و می بینیم بیکار زیادی داریم یعنی یک جای کار اشکال دارد.

 

بسترسازی اشتغال برای ۱۹۴۲ نفر در سرخس

حسین غریب، سرپرست فرمانداری سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره اشتغال زایی در سال ۹۷ و رفع بیکاری در سرخس گفت: تعهد اشتغال شهرستان سرخس در سال جاری، ۱۵۰۸ نفر بوده که به لطف خداوند و تلاش مدیران شهرستان، بسترسازی برای اشتغال ۱۹۴۲ نفر ایجاد شده است و این  تعداد اشتغال یعنی توانستیم اشتغالزایی را ۱۲۹ درصد نسبت به برنامه سالانه تحقق بدهیم.

 

وی با اشاره به شعار سال ۹۷ تصریح کرد: در بحث شعار سال که «حمایت از کالای ایرانی» است، تسهیلات پرداخت شده اشتغالزایی در راستای تولید کالای داخلی و تثبیت تولید بوده و در قالب مصوبات چه در شورای اداری و چه در جلسات مرتبط موضوع تبیین، بحث و بررسی و شرایط برای اجرای شعار سال در دستگاه های عمومی و اجرایی شهرستان فراهم شده است.

 

به گزارش نسیم سرخس، هر چند در سال ۹۷ مسئولان شهرستانی اقدامات خوبی را برای اشتغال زایی انجام دادند و بیش از میزان تعهد شهرستان سرخس شرایط اشتغال را فراهم کردند اما باز هم رتبه اول بیکاری برای شهر ثروتمند سرخس است و باید ببنیم با تعیین آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان سرخس چه اتفاقات خوبی در سال ۹۸ برای این شهرستان رقم می خورد؟!

انتهای پیام/ع

  • منبع خبر : نسیم سرخس