تصویب قانون FATF امید کاذب در کشور است/ این قانون مانند برجام به ضرر ما است
تصویب قانون FATF امید کاذب در کشور است/ این قانون مانند برجام به ضرر ما است
امام جمعه سرخس در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس گفت: عده ای به دنبال ایجاد امیدهای کاذب در کشور هستند و باید بدانیم تصویب قانون FATF به ضرر ما است و همان بلایی را که بعد از برجام بر سر ما آوردند می خواهند با تصویب این قانون همان بلا را با «برجام 2» بر سر ما بیاورند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با اشاره به آیه «کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً» گفت: جبهه بندی کنونی حق علیه باطل همانند جبهه بندی زمان پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام است و با وجود اینکه جبهه کفر از لحاظ نفرات، تجهیزات و تبلیغات بر جبهه حق برتری داشته اما همیشه جبهه حق با کمک الهی و با صبر و استقامت بر دشمنان پیروز شدند.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی چهل سال تلاش کردند تا جبهه حق را سرکوب کنند اما خداوند متعال به خاطر صبر، ایمان و استقامت جبهه حق، این جبهه را در مقابل کفر پیروز کرده است.

 

حجت الاسلام بختیاری در ادامه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل قرارگاه و اتاق جنگ اقتصادی در کشور اشاره و عنوان کرد: دشمنان با تمام توان خود در حوزه اقتصادی بر مردم ما به خصوص قشر ضعیف که در همه عرصه ها حضور داشتند، فشار می آورد اما با وجود گذشت ۸ ماه از دستور رهبر معظم انقلاب برای تشکیل قرارگاه و اتاق جنگ اقتصادی توسط مسئولان متاسفانه این قرارگاه و اتاق جنگ آنگونه که مورد تاکید رهبری است، شکل نگرفته است.

 

وی ادامه داد: حملات اقتصادی دشمنان معیشت مردم را نشانه گرفته و بر آن اثر گذاشته است و قشر ضعیف جامعه که در همه عرصه ها از جنگ گرفته تا انتخابات ها و راهپیمایی ها حضور دارند هدف این حملات اقتصادی هستند و علت عمده این فشارها این است که مسئولان برای تشکیل قرارگاه جنگ اقتصادی اقدامی نکردند.

 

خطیب جمعه سرخس با اشاره به سخنان اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا در اجلاس ورشو برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فشارهای اقتصادی، گفت: معاون رئیس جمهور آمریکا می گوید در سال ۸۸ دولت آمریکا  می توانست از فرصت استفاده کند تا نظام اسلامی را ساقط کند اما اکنون می خواهند از فرصت فشارهای اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام بختیاری افزود: برای حل مسائل اقتصادی باید از خودمان شروع کنیم و متاسفانه برخی مدیران ما حوصله مدیریت را ندارند و ناامید و کسل هستند لذا نباید چنین افرادی در سطح مدیریت استفاده شوند بلکه باید از جوانان استفاده کنیم و این عرصه را در اختیار جوانان قرار دهیم.

 

وی با اشاره به تلاش عده ای برای تصویب FATF گفت: عده ای به دنبال ایجاد امیدهای کاذب در کشور هستند و باید بدانیم این قرارداد به ضرر ما است و همان بلایی را که بعد از برجام بر سر ما آوردند می خواهند با تصویب این قانون همان بلا را با «برجام ۲» بر سر ما بیاورند.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: این قرار داد اصلاً و ابداً وضعیت ما را بهتر نمی کند بلکه بدتر می کند و باید بدانیم اقتصاد ما باید درون زا باشد نه آنکه متکی به خارج باشد.

 

حجت الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به سفر بشار اسد به ایران، گفت: پیام حضور بشار اسد در ایران همزمان با برگزاری اجلاس شرم الشیخ در مصر این بود که تا ایران و سوریه در مسائل منطقه حضور نداشته باشند، هیچ مسئله ای حل نمی شود و به خاطر ایستادگی و مقابله بشار اسد با صهیونیست ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان «قهرمان جهان عرب» را به بشار اسد دادند.

 

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی موضع گیری های عوامل داخلی که از دشمن می ترسند، امید دشمن را افزایش می دهد.

انتهای پیام/