بسترسازی اشتغال برای ۱۸۹۷ نفر در سرخس
بسترسازی اشتغال برای ۱۸۹۷ نفر در سرخس
سرپرست فرمانداری سرخس گفت: امسال برای 1897 نفر بستر سازی اشتغال صورت گرفته است و این میزان بیش از تعهدات شهرستان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین غریب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در شهرستان سرخس گفت: شهرستان سرخس بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۸۲ روستای قابل سکونت را دارد.

 

سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: ۵۵ درصد مردم سرخس شیعه و ۴۵ درصد نیز اهل سنت هستند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای پتانسیل های متعددی است که متاسفانه بالفعل نشده اند، گفت: در سال ۹۷ دولت ۹۱ میلیارد تومان اعتبار را به شهرستان سرخس تخصیص داده است.

 

غریب اظهار کرد: مجموع تعهد اشتغال شهرستان سرخس در سال جاری ۱۵۰۸ نفر بوده که امسال برای ۱۸۹۷ نفر بستر سازی اشتغال صورت گرفته است و این میزان بیش از تعهدات شهرستان است.

 

وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی و وجود تعاونی های اجتماعی و اقتصادی گفت: در این شهرستان دو شرکت تعاونی را داریم که یکی شرکت تعاونی مرزنشینان با جمعیت ۸۵ هزار نفری است و دیگری شرکت تعاونی سفیر است.

 

سرپرست فرمانداری سرخس عنوان کرد: در حوزه اشتغال روستایی بیش از ۸ میلیارد تومان در بخش توسعه اشتغال روستایی و عشایری اعتبار داشتیم.

 

غریب خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان توسط کمیته امداد شهرستان سرخس اعتبار جذب شده است.

 

وی با اشاره به پروژه های دهه فجر در شهرستان سرخس گفت: ۷۹ پروژه در دهه فجر با مبلغ ۳۶۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و تقدیم مردم شریف سرخس شد.

 

سرپرست فرمانداری سرخس در پایان بیان کرد: ۴۳۵ میلیارد تومان از دهه فجر سال ۹۶ تا دهه فجر ۹۷ به پروژه های مختلف اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ع