نخستین همایش اهدای «نشان مردمی استقلال» در سرخس برگزار شد
نخستین همایش اهدای «نشان مردمی استقلال» در سرخس برگزار شد
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همایش اهدای «نشان مردمی استقلال» به همت قرارگاه فرهنگی نهاد امامت جمعه سرخس و کمیته جوانان ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همایش اهدای «نشان مردمی استقلال» به همت قرارگاه فرهنگی نهاد امامت جمعه سرخس و کمیته جوانان ستاد نماز جمعه این شهرستان در فرهنگسرای بزرگ امام رضا علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این مراسم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در این چهل سال پیچ و خم های زیادی داشته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما از همه این پیچ و خم ها با سرفرازی و اقتدار عبور کرده است.

 

امام جمعه سرخس افزود: اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و انقلاب اسلامی را مقایسه ای منصفانه با دوران طاغوت داشته باشیم، با این همه تهدید و تحریم با این همه فشارهای خارجی و موانع، انقلاب اسلامی خوش درخشیده است.

 

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی، تهدید و تحریم و کوتاهی ها و ضعف مدیریت های داخلی که انقلاب اسلامی با آن مواجه بود، اگر این موانع را هر کشوری دیگر می داشت از پای درمی آمد.

 

امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهانی می درخشد

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهانی می درخشد، افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه پزشکی و علمی در دنیا حرف برای گفتن دارد؛ در زمان طاغوت یک دانشجوی ما به یک سطحی که می رسید نمی گذاشتند از آن سطح بیشتر پیشرفت داشته باشد.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به پیشرفت های چشمگیر انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی بیان داشت: اگر آمریکا همین امروز متوجه بشود ما در حوزه دفاعی و نظامی ضعف داریم، حمله را لحظه ای درنگ نمی کند.

 

دست برتر جبهه مقاومت در منطقه

وی ادامه داد: امروز سید حسن نصرالله که یکی از بازوان نظام جمهوری اسلامی است، می گوید این ما هستیم که گزینه هایمان روی میز است؛ امروز ۸۰ درصد مردم اسرائیل نه حرف سیاستمداران خودشان بلکه حرف سید حسن نصرالله را باور دارند و این برتری جبهه مقاومت است؛ این برتری ایران و اسلام است.

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به ظرفیت های نخبگانی شهرستان سرخس اظهار داشت: در همین شهرستان سرخس نخبگانی داریم که مردم ما هنوز آن ها را نمی شناسند که اگر حمایت شوند نه تنها در سطح کشوری بلکه در سطح خاورمیانه می توانند برای ایران اسلامی افتخار کسب کنند.

 

امام جمعه سرخس عنوان کرد: امروز جوان نخبه سرخسی داریم که در حوزه موشکی و پهباد، طرح می دهد و طرح او قابل استناد است، هر چند این جوانان به دلیل مسائلی گمنام هستند.

 

هنوز یک روحیه انقلابی در مسائل اقتصادی شکل نگرفته است

وی در ادامه با بیان اینکه امروز کشور در مسائل اقتصادی گرفتار مشکلاتی است، بیان کرد: هنوز یک روحیه انقلابی در مسائل اقتصادی شکل نگرفته است؛ در مسائل اقتصادی یک بی نظمی و عدم نظارت حکم فرما است.

 

حجت الاسلام بختیاری تصریح کرد: عزم و یک روحیه انقلابی و نظارت جدی هنوز در مسائل اقتصادی کشور ما حکم فرما نشده است.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: امروز هم در سطح کشور و هم در سطح شهرستان سرخس وحدت خوبی برای برخورد با مفاسد اقتصادی میان نیروهای امنیتی و نظامی و دستگاه قضایی ما شکل گرفته است.

ایجاد شغل برای ۲۰۰ نفر در سرخس توسط قرارگاه فرهنگی شهرستان

وی در ادامه اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی نهاد امامت جمعه سرخس امروز با همراهی و همکاری سایر نهادهای انقلابی همچون سپاه و در کنار دولت به دنبال ایجاد اشتغال در شهرستان سرخس است و توانسته با جذب تسهیلات بدون سود و ارائه آن به متقاضیان، حدود ۲۰۰ شغل در شهرستان در بخش های دامپروی سبک و سنگین، کشت گلخانه ای و پرورش ماکیان ایجاد کنند.

 

محمدرضا مرکزی، دبیر اجرایی نخستین همایش اهدای نشان مردمی استقلال شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اهداف این همایش اظهار کرد: زمینه‌سازی برای تجلی ارزش‌های متعالی و روحیه ی تلاش و مجاهدت در میان جوانان، بروز استعداد و خلاقیت کارآفرینان شهرستان و ایجاد انگیزه و تداوم آن، تقویت ارتباط تولیدکنندگان با نیازهای جامعه، الگوسازی شایسته برای جوانان و کمک برای رشد و ارتقای جامعه ی هدف و شناسایی کارآفرینان مستعد و توانمند و استفاده از این ظرفیت ارزشمند برای سازماندهی آنان با محوریت روحیه بسیجی از مهم ترین اهداف این همایش بود.

 

اهدای «نشان مردمی استقلال» به ۲۰ فعال اقتصادی و فرهنگی شهرستان

دبیر اجرایی نخستین همایش اهدای نشان مردمی استقلال شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: در این همایش به ۱۸ نفر از فعالان حوزه اقتصادی و کارآفرینی که مروج و تولیدکننده کالای داخلی در شهرستان هستند و به سه نفر فعال فرهنگی شاخص که برای ترویج استفاده از کالای داخلی در شهرستان تلاش می کنند، نشان مردمی استقلال اهدا شد.

مرکزی عنوان کرد: صادر کننده برتر شهرستانی در حوزه صادرات کالای داخلی، کارآفرین برتر تولید پوشاک، کشاورز نمونه، کارآفرین نصب و راه اندازی تاسیسات سر چاهی، کارآفرین برتر در حوزه کشت گلخانه ای و فعالان فرهنگی شاخص ترویج کننده کالای داخلی از جمله افرادی بودند که به آن ها در این همایش «نشان مردمی استقلال» اهدا شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس