بهره‌برداری از مجهزترین پروژه دیتاسنتر شرق کشور در پالایشگاه سرخس
بهره‌برداری از مجهزترین پروژه دیتاسنتر شرق کشور در پالایشگاه سرخس
رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات پالایشگاه گاز سرخس گفت: هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مجهزترین پروژه دیتاسنتر شرق کشور در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا حشمت مهاجر در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای این پروژه بر اساس نیاز سازمان از شش سال گذشته با هدف نگهداشت داده‌های سازمان و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات پیگیری و با اخذ الزامات سازمان پدافند غیرعامل کشور، طراحی و به مشاور واگذار شد.

 

وی افزود: پس از پایان مرحله طراحی، اجرای پروژه توسط یکی از شرکت‌های داخلی (پیمانکار) که دارای تجربه در این زمینه در استان خراسان رضوی بود آغاز شد و در طول یک سال روند مقاوم‌سازی سازه، گسترش فضای اتاق سرور و نصب تجهیزات صورت پذیرفت تا این مرکز در دو دهه آینده پاسخگوی نیازهای سازمان در حوزه فناوری اطلاعات باشد.

 

این مقام مسئول در ادامه به مشخصات این پروژه اشاره و بیان داشت: دیتاسنتر مذکور به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فناوری اطلاعات در سال ۹۷ در شرق کشور و مطابق با الزامات سازمان پدافند غیرعامل با مشخصه تنها دیتاسنتر دارای حفاظت الکترومغناطیس با پوشش نانو و دارای رتبه سه استانداردهای دیتاسنتر به مرحله اجرا درآمد.

 

رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات پالایشگاه گاز سرخس بابیان اینکه واحد فاوای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد دارای استراتژی است، خاطرنشان کرد: استراتژی توسعه سرمایه‌های اطلاعاتی با دو هدف پایداری سرویس‌ها و ارتقای امنیت فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.

 

حشمت مهاجر در پایان یادآور شد: پروژه دیتاسنتر با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۶ میلیارد ریال به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس